Baterie Oregon
#1
Publikováno 05 březen 2010 - 14:50
googlil jsem googlil, ale nic (nebo málo, googlítko se mi polámalo ... ach ten pátek) ...
Jaké baterie mohu dát do Oregona?
+ AA 1.5 alkalické (běžné tužkovky)
+ AA 1.2 NiMH
? AA Lithiové 1.5V (např Panasonic) - asi ano?
? AA Lithiové 3.6V (např. Saft) ???
Nikde jsem nenašel ... netušíte?
#2
Publikováno 05 březen 2010 - 14:58
viz návod: http://www8.garmin.c...vodkobsluze.pdf strana pdf 2
#3
Publikováno 05 březen 2010 - 15:29
Mau Loftin napsal/a:
Jednoduché: v přístroji si nastavíš, které tam máš (krom asi těch 3.6V)
viz návod: http://www8.garmin.c...vodkobsluze.pdf strana pdf 2
Hele, úplný tupec nejsem a tohle všechno jsem prošel ale Lithiové baterie AA existují minimálně 4 druhy:
Chemie Li-SO2: Jmenovité napětí 3.0V
Chemie Li-MnO2: Jmenovité napětí 3.1V
Chemie Li-SOCl2: Jmenovité napětí 3,6V
Chemie Li-FeS2: Jmenovité napětí 1,5V
Všechno to jsou Lithiové baterie AA ... Takže splňují podmínku "AA size battery - Alkaline or NiMH or Lithium" a mohu je použít ... (a v Americe, kdyby mi shořel Oregon, tak vysoudím nemalý dolary...)
#4
Publikováno 05 březen 2010 - 16:15
Lovím zážitky a zakládám body. | https://openstreetmap.cz/
#5
Publikováno 05 březen 2010 - 16:57
#6
Publikováno 05 březen 2010 - 20:06
... to mají právě ty 3.6V ... a více než dvojnásobek energie ...mechtuar napsal/a:
chytrej turbo manuál doporučuje baterie 2500 mAh asi tak
#7
Publikováno 05 březen 2010 - 20:51
#8
Publikováno 06 březen 2010 - 8:18
#9
Publikováno 06 březen 2010 - 8:51
#10
Publikováno 06 březen 2010 - 9:12
#11
Publikováno 06 březen 2010 - 11:05
http://www.ledshop.cz/energizer-ultimate-lithium-1,5v-(aa)~z3307-A.html
Jinak s vyšším napětím bych tam nedával, je pravděpodobné, že by to regulace v zařízení snesla, ale...taky by nemusela. Třeba krátkodobě jo, ale při delším užívaní by mohla dát sbohem. Navíc, ten článek na který jsi odkázal je bezvývodový, jsou tam jen plošky, takže by ti stejně asi neměl kontakt bez úprav
Takže:
+ klasické AA
+ Ni-MH
+ lithiové AA (1.5V)
- variace na lithiové baterie s vyšším V
#12
Publikováno 06 březen 2010 - 11:51
#13
Publikováno 06 březen 2010 - 11:55
#14
Publikováno 06 březen 2010 - 11:58
#15
Publikováno 06 březen 2010 - 12:43
"Jediným způsobem, jak zjistit meze možného, je odvážit se alespoň malý kousek za hranice nemožného."
"Před otevřením úst zapni mozek."
"Nehledej duvody, hledej zpusoby."
#16
Publikováno 06 březen 2010 - 12:58
#17
Publikováno 06 březen 2010 - 13:10
#18
Publikováno 06 březen 2010 - 13:14
Brunoos napsal/a:
to že se da oregona napajet přes usb kde je 5V nebusi byt pravda pro napajeni z baterek - regulace muže být pouze na napajeci větvi z usb a ne z baterek
No to samozrejme muze, jen mi prijde, ze se vyrobci vzdy snazi maximalne setrit. Proto mi prijde divne, ze by davali regulaci na stabilnich 5V, zatimco neustale plovouci napajeni z baterek by nedali nic.
Integrovane obvody se obvykle napaji nejakym standardnim napeti. Drive bylo typickych 5V, pak se zacala pouzivat logika napajena 3.3V, a nakonec se objevily i obvody na 1.5V. Takze nejcasteji se resi problem, jak z neustale meniciho napeti z baterek vyrobit nejake z techto standardnich napeti.
A ted si vem tech 1.5V. Kazda regulace napajeciho napeti si neco ukroji, kdyz je dobra, tak si vyzada treba jen 0.7V. A z druhe strany, me treba GPSka Vista chcipne, jakmile napeti na baterce dosahne 1.1V. Tedy celkem 2.2V. Sedne to tam jak prdel na hrnec, ze jo?
Proto se domnivam, ze je tam regulace, ktera vyrabi 1.5V, a tim je tam vsechno napajene. (asi vyjma menice pro displej...) Ta regulace si tedy musi poradit minimalne s napetim od 2.1V do 3.2V.
A ted logicka uvaha - co bude levnejsi? Dimenzovat ten jiz existujici regulator tak, aby zvladnul jeste dva volty navic, nebo dam dat druhy pro USB napajeni?
Ale je to jen moje spekulace, pochopitelne. Jen jsem chtel osvetlit, proc si to myslim.
#19
Publikováno 06 březen 2010 - 13:28
Osik napsal/a:
Mau Loftin napsal/a:
Jednoduché: v přístroji si nastavíš, které tam máš (krom asi těch 3.6V)
viz návod: http://www8.garmin.c...vodkobsluze.pdf strana pdf 2
Hele, úplný tupec nejsem a tohle všechno jsem prošel ale Lithiové baterie AA existují minimálně 4 druhy:
Chemie Li-SO2: Jmenovité napětí 3.0V
Chemie Li-MnO2: Jmenovité napětí 3.1V
Chemie Li-SOCl2: Jmenovité napětí 3,6V
Chemie Li-FeS2: Jmenovité napětí 1,5V
Všechno to jsou Lithiové baterie AA ... Takže splňují podmínku "AA size battery - Alkaline or NiMH or Lithium" a mohu je použít ... (a v Americe, kdyby mi shořel Oregon, tak vysoudím nemalý dolary...)
A jsi si jist, ze jsou to opravdu AA a nikoliv napriklad 14500? Jak zde jiz psal nekdo vyse, rozhodne bych tam necpal nic, co ma vic 1,5V.
#20
Publikováno 06 březen 2010 - 13:28
pes13 napsal/a:
Rozhodně bych nemotal dohromady různé vstupy. Pokud se nepletu, tak 60-ka má napájení přes kabel tím příšerným konektorem dimenzované až na 18V. Zkuste to ale prohnat USB vstupem a odpálíte základní desku. Bateriové napájení asi bude lehce předimenzované, ale nedráždil bych to zbytečně. Souhlasím s Brunoosem.
Ony se ale ty ruzne napajeci vstupy nepropojuji natvrdo... pochopitelne.
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů