
Cestování vlaky v Praze a okolí - jak je to s tarify?
#1
Publikováno 03 říjen 2011 - 12:17
#2
Publikováno 03 říjen 2011 - 12:40
#3
Publikováno 03 říjen 2011 - 12:41
#4
Publikováno 03 říjen 2011 - 12:47
Nejlepe je to videt na tom prostrednim obrazku. Kam az saha pasmo B, tam muzes zadarmo na mesicni kupon. To znamena cele "bile" pasmo na prostrednim obrazku.
10 SIN
20 GOTO HELL
#5
Publikováno 03 říjen 2011 - 12:54
Citace
Destr napsal/a:
http://www.ropid.cz/...__s190x540.html
Nejlepe je to videt na tom prostrednim obrazku. Kam az saha pasmo B, tam muzes zadarmo na mesicni kupon. To znamena cele "bile" pasmo na prostrednim obrazku.
A tam kam sahá to zelené (první pásmo), tam dojedeš vlakem zdarma - pokud máš krom Prahy koupený ještě kupón pro první pásmo. :-)
#6
Publikováno 03 říjen 2011 - 13:13
Ad raraku: Pleteš dvě věci dohromady. Plná či neplná integrace nesouvisí s tím, zda můžeš používat i spěšné vlaky a rychlíky :-) Večer tady zkusím napsat nějaké stručné shrnutí.
Citace
Raraku napsal/a:
Cestuji běžně vlakem v příměstských pásmech Prahy (1. až 3. pásmo), pokud máš v Opencard koupenou lítačku po Praze plus kupón do prvního pásma (či dalších navazujících pásem), tak stačí vybrat správný osobní vlak a nastoupit. :-) Při kontrole ti ve vlaku průvodčí načte zmíněnou kartu a je to. Některé tratě jsou integrovány zcela, např. Praha - Kladno, to znamená že na kupon z pražské MHD můžeš jet i ve spěšném vlaku nebo rychlíku (seznam těchto plně integrovaných tratí je na stránkách ČD i DPP), v ostatních to platí jen pro vlaky osobní.
#7
Publikováno 03 říjen 2011 - 13:27
Za keškami jezdím jen vlakem, takže rád poradím.
Ad raraku: Pleteš dvě věci dohromady. Plná či neplná integrace nesouvisí s tím, zda můžeš používat i spěšné vlaky a rychlíky :-) Večer tady zkusím napsat nějaké stručné shrnutí.
Tak to jsem zvědavá a ráda si to přečtu, měla jsem za to že tomu celkem rozumím. Ale vlastně je to fuk, hlavně že dojedu. :-)
Jezdím hlavně na trati Kladno - Praha a neřeším jestli je to osobák nebo rychlík, protože na lítačku můžu do všech. Na některých tratích to však neplatilo, nebo bylo vypsáno jen pár rychlíku, kde to bylo možné a ostatní nebrali, ale třeba je to už doba minulá. :-)
#8
Publikováno 03 říjen 2011 - 13:36
Citace
D@liking napsal/a:
Za keškami jezdím jen vlakem, takže rád poradím.
Ad raraku: Pleteš dvě věci dohromady. Plná či neplná integrace nesouvisí s tím, zda můžeš používat i spěšné vlaky a rychlíky :-) Večer tady zkusím napsat nějaké stručné shrnutí.
Tak už asi tuším i rozumím. :-)
#9
Publikováno 03 říjen 2011 - 14:42
Na tratích, které nejsou plně integrovány, lze použít pouze předplatní časové jízdenky a krátkodobé časové jízdenky (nikoliv jízdenky pro jednorázovou jízdu).
Na všech tratích lze používat pouze osobní vlaky a spěšné vlaky. Z tohoto pravidla existují tyto výjimky:
Na trati 070 (linka R3) a 120 (linka R5) lze navíc použít všechny rychlíky.
Na trati 091 (linka R4) lze navíc použít vybrané rychlíky (jejich seznam je na např. na stránkách ROPIDu).
Tratě s plnou integrací:
S1 Praha – Poříčany – Pečky
S2 Praha – Čelákovice – Lysá nad Labem – Ostrá
S3 Praha-Vršovice – Praha-Čakovice (osobní vlaky)
S4 Praha – Roztoky u Prahy – Kralupy nad Vltavou (osobní vlaky)
S5 Praha – Hostivice – Kladno (osobní vlaky až Kladno-Ostrovec)
S6 Praha-Smíchov – Nučice
S7 Úvaly – Praha – Řevnice – Beroun
S8 Praha – Vrané nad Vltavou – Davle
S9 Praha hl. n. – Říčany – Strančice – Senohraby
S12 Poříčany – Sadská
S20 Praha – Čelákovice – Lysá nad Labem – Milovice
S41 Praha-Hostivař – Praha-Holešovice – Roztoky u Prahy
S65 Praha – Hostivice
S80 Praha – Vrané nad Vltavou – Měchenice
R3 Praha-Vršovice – Praha-Čakovice (rychlíky)
R4 Praha – Kralupy nad Vltavou (vybrané rychlíky)
R5 Praha – Hostivice – Kladno (rychlíky, spěšné vlaky až Kladno-Ostrovec)
A teď pár příkladů:
Jedu např. linkou S3 z Prahy-Vršovic do Všetat. Linka S3 je plně integrována pouze do Prahy-Čakovic. Všetaty leží v pásmu 4.
Opencard pro Prahu (platnou pro pásmo P, O,

Do Všetat mohu dojet nejen osobním vlakem, ale i rychlíkem, neboť na této trati jsou rychlíky zařazeny do PID.
Jedu např. linkou S9 z Prahy-Vysočan do Říčan. Linka S9 je plně integrovaná. Říčany leží v pásmu 1.
Opencard pro Prahu (platnou pro pásmo P, 0,

Pokud bych jel ale např. z Prahy-Vysočan do Mnichovic, které leží ve v pásmu 2, stojí mě jízdenka pro jednotlivou jízdu také 18 Kč, ale obyčejné jízdné ČD 23 Kč a tarif PID je v tomto případě výhodnější.
A nejlepší na tom je, že lze všechno různě kombinovat :-)
Ceník jízdenek pro jednotlivou jízdu je zde:
http://www.cd.cz/ass...-jednotlive.pdf
[quote]Raraku napsal/a:
[quote]D@liking napsal/a:
Za keškami jezdím jen vlakem, takže rád poradím.
Ad raraku: Pleteš dvě věci dohromady. Plná či neplná integrace nesouvisí s tím, zda můžeš používat i spěšné vlaky a rychlíky :-) Večer tady zkusím napsat nějaké stručné shrnutí.
Tak to jsem zvědavá a ráda si to přečtu, měla jsem za to že tomu celkem rozumím. Ale vlastně je to fuk, hlavně že dojedu. :-)
Jezdím hlavně na trati Kladno - Praha a neřeším jestli je to osobák nebo rychlík, protože na lítačku můžu do všech. Na některých tratích to však neplatilo, nebo bylo vypsáno jen pár rychlíku, kde to bylo možné a ostatní nebrali, ale třeba je to už doba minulá. :-)[/quote]
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů