Ikonka u TB (Česká republika)
#21
Publikováno 23 březen 2012 - 9:50
#22
Publikováno 23 březen 2012 - 16:04
rasasak napsal/a:
muzu se zeptat proc se pri kolmem veseni, vlajky otaci takhle vzhuru nohama ?
je mi krapet stydno, ale asi bych to nakreslil taky takhle spatne, protoze mi to prijde podle selskeho rozumu vcelku logicke...
nevite nekdo z jakeho historickeho duvodu se to vesi takhle ... divne ?
Nejsem si úplně jistý, ale podle mě to vychází s původní vlajky Českého království a vlajky ČSR do roku 1920, kdy byla jen z bílého pruhu nahoře a červeného dole. Když se pak věšela svisle, neotáčela se po směru hodinových ručiček, ale v protisměru. Když se pak přidal v roce 1920 modrý klín, tak styl věšení už zůstal. Stejně tak se věší vlajka v Polsku nebo v Německu.
#23
Publikováno 23 březen 2012 - 16:50
rasasak napsal/a:
muzu se zeptat proc se pri kolmem veseni, vlajky otaci takhle vzhuru nohama ?
je mi krapet stydno, ale asi bych to nakreslil taky takhle spatne, protoze mi to prijde podle selskeho rozumu vcelku logicke...
nevite nekdo z jakeho historickeho duvodu se to vesi takhle ... divne ?
Jestli to není tím, že čestné (významnější) místo (v erbu, na vlajce...) je nahoře nebo vlevo z pohledu pozorovatele.
Barevné pruhy české vlaky jsou bílá nahoře (významnější = bílý lev) a červená dole (červený podklad štítu).
Při svislém uspořádání musí být bílá pro pozorovalele vlevo, na čestnějším místě. Prostě vždy zhora dolů, zleva doprava (podle pohledu pozorovatele).
Mimochodem, poláci mají v erbu bílou orlici na červeném štítě, tak proto je uspořádání stejné.
I při vyvěšování dvou vlajek je čestné místo pro pozorovatele vlevo.
A týká se to i vlajek mimo Evropu. Otáčí se tedy po směru ručiček a pak kolem svislé osy vlastně naruby.
#24
Publikováno 09 srpen 2013 - 20:39
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů