Vyjádření Groundspeaku k politickému obsahu keší
#41
Publikováno 03 červenec 2012 - 21:20
#42
Publikováno 03 červenec 2012 - 21:21
Podepisuji! Kvůli lidem, jako jsi Ty, to ještě stojí za to zkusit.Aranyafëa napsal/a:
V česku jsou stovky keší…
RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…
#43
Publikováno 03 červenec 2012 - 21:24
#44
Publikováno 03 červenec 2012 - 21:28
#46
Publikováno 03 červenec 2012 - 21:44
With the strict enforcement of "no political agenda listings" there is a concern about caches themed upon historic events or sites. Over the years, the standard here was raised pretty high: it is not enough to place a cache near a monument and mention it in listing like "in a year so and so, something happened here". The listings often look like a Wikipedia page, it is not uncommon for cache owners to do their own research and share it with the community - a good example is GC1M2ZX which made it to Geocache of the Week at Lattitude 47 blog. With more recent history, there is the more probability that somebody will be offended by a listing reminding of the history event details, and there is no mechanism for preserving the neutrality as in Wikipedia: so far it is based on a common sense of the owner and the reviewer. Please define what makes cache listing political - if it is mentioning any historical facts which can be unpleasant for a particular group or individual, then I'm afraid it means the end of history-themed caches as the one mentioned above.
#47
Publikováno 03 červenec 2012 - 21:49
Nic není nikdy tak, jak se to zdá.
#49
Publikováno 03 červenec 2012 - 22:04
haggaeus napsal/a:
Tak jestli sem mame psat pripominky k tomu vyjadreni GS, a DLR to pak hromadne preposle, bylo by vhodne nadhodit problem historicky vs. politicky listing:
#50
Publikováno 03 červenec 2012 - 22:04
#51
Publikováno 03 červenec 2012 - 22:16
Tentokrát jsem to jednou pro změnu neotevřel já. Ale v ostatním máš pravdu.moucha111 napsal/a:
Po část dne jsem sledoval vývoj na vláknu, které tu opět otevřel Trhač
RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…
#52
Publikováno 03 červenec 2012 - 22:17
Geocaching je pro nás zábava, pěkný cíl výletu, žádná honička za body...
#53
Publikováno 03 červenec 2012 - 22:19
Naše keše zakládáme bez dotací a i jejich provoz si sponzorujeme sami.
Berte na to při jejich návštěvách ohled !
#54
Publikováno 03 červenec 2012 - 22:41
Ray Bradbury napsal v roce 1953:
"Teď si vezměme například menšiny v naší civilizaci. Čím víc je obyvatelstva, tím víc je menšin. Hlavně abyste se nějak nedotkli citů milovníků psů a chovatelů koček, citů lékařů, advokátů, obchodníků, ředitelů, mormonů, baptistů, unitářů, Číňanů, Švédů, Italů, Němců druhé generace, Texasanů, Brooklyňanů, Irčanů, lidí z Oregonu nebo z Mexika. Postavy vystupující v této knize, v této hře, v tomto televizním programu jsou osobnosti čistě smyšlené, nemají představovat skutečné malíře, kartografy nebo řemeslníky kdekoli na světě. Čím víc se zvětšují trhy, Montagu, tím spíš si musíš dát pozor, aby ses nedotkl něčích názorů. Je třeba šetřit nejvnitrnější cítění těch nejnepatrnějších menšin. Spisovatelé plní zlých myšlenek, zavřete své psací stroje! — A oni je zavřeli! Z časopisů se stala příjemná limonádová selanka. Knihy, tak to alespoň prohlašovali ti zatracení snobští kritici, rozbředli ve špínu. Není divu, že přestaly jít na odbyt, říkali kritikové. Ale čtenáři, kteří věděli, co chtějí, byli spokojení a udrželi při životě obrázkové seriály. A samozřejmě také pornografické časopisy se stereoskopickými fotografiemi. Tady to máš, Montagu. Nepřišlo to shora od vlády, cestou nařizovací. Nezačalo to žádným výnosem, žádným usnesením, žádnou cenzurou, vůbec ne! Bohudíky, celý ten kousek provedla technika, masové využití zdrojů a tlak menšin. Jim poděkuj za to, že dnes můžeš být neustále veselý, smíš číst obrázkové seriály, oblíbené senzační životopisy nebo týdeníky plné inzerátů."
"Dobře, ale jak to bylo s požárníky?" zeptal se Montag.
"Hm," v jemné mlze tabákového dýmu se k němu Beatty naklonil, "co se dá vysvětlit líp a přirozeněji? Když školy začaly chrlit víc a víc běžců, skokanů, závodníků, hračičkářů, příživníků, hltalů, letců a plavců namísto badatelů, vědců, kritiků a tvůrčích pracovníků, potom se ovšem slovo "intelektuál" stalo nadávkou, jak si také zasloužilo. Z neobvyklých věcí máš vždycky strach. Jistě se pamatuješ na spolužáka ve škole, který byl obzvlášť nadaný, který se nejčastěji hlásil a odpovídal na učitelovy otázky, zatímco ostatní dřepěli jako hromada vycpaných panáků a měli na něho vztek. A nevybrali jste si právě tohohle nadaného chlapce, když jste po vyučování chtěli někoho zmlátit nebo po-týrat? Samozřejmě že ano. Všichni musíme být stejní. Nejsou všichni zrozeni svobodní a sobě rovní, jak říká Ústava, ale všichni jsou srovnaní. Jeden každý je věrný obraz všech ostatních; teprve pak jsou všichni šťastní, protože tu nejsou žádní velikáni, před kterými by se člověk cítil bezvýznamný nebo podle nichž by se mohl měřit. Tak je to! Kniha v sousedství je jako nabitá puška. Spal ji! Vyndej ze zbraně náboj! Zlom lidskou mysl! Bůh ví, kdo by se stal terčem sečtělého člověka? Já? Nestrpím to ani minutu. A tak když se všude na světě stavěly domy ohnivzdorné (tvoje domněnka včera v noci byla správná), nikdo už nepotřeboval požárníky pro staré účely. Dostali novou práci, stali se ochránci klidu naší mysli, lidmi kteří odstraňují náš palčivý, snadno pochopitelný a oprávněný strach z méněcennosti. Stali se oficiálními cenzory, soudci a katy. To jsi ty, Montagu, a to jsem já." Dveře salonu se otevřely, objevila se v nich Mildred a podívala se na ně, podívala se na Beattyho a pak na Montaga. Zelené, žluté a oranžové ohňostroje zaplavovaly stěny pokoje za ní a prskaly a vybuchovaly v rytmu hudby vyluzované téměř výhradně bubny, tamtamy a činely. Pohnula rty a něco řekla, ale zvuky to přehlušily. Beatty si vyklepal dýmku na dlaň své růžové ruky a prohlížel popel, jako by to byl symbol, který je třeba rozluštit a vypátrat jeho smysl. "Musí ti být jasné, že náš civilizovaný svět je tak obrovský, že si nemůžeme dovolit, aby menšiny byly nespokojené a neklidné. Zeptej se sám sebe, co u nás chceme dosáhnout především? Lidé chtějí být šťastní, není to tak? Neslyšels to celý život? Chci být šťastný, říkají lidé. No, a nejsou? Copak je pořád něčím nezaměstnáváme, neposkytujeme jim dost zábavy? Pro to žijeme, pro nic jiného, nemám pravdu? Pro užitek, pro vzrušení. A musíš připustit, že naše kultura nás tímhle přímo zahrnuje."
"Ano." ...
"Černoši nemají rádi Černouška Sambo. Spalte ho. Bělochům je proti srsti Chaloupka strýčka Toma. Spalte ji. Napsal snad někdo knihu o vlivu kouření na rakovinu plic? A kuřáci brečí? Spalte tu knihu! Žádá se klid, Montagu. Mír, Montagu. Nezatěžujte svými problémy ostatní. Anebo ještě lip: hoďte je do spalovací pece. Pohřby že jsou nevhodné a pohanské zařízení? Tak je rovněž zlikvidujte. Když někdo umře, za pět minut už se veze k Veliké peci, všude po celé zemi jsou vám k službám přenosná krematoria, která jsou přenášená helikoptérami. Deset minut po smrti je z člověka jenom obláček prachu. Nepadejme se se zásluhami jednotlivce v nekrolozích. Zapomeňte na ně. Spalte všechny, všechno spalte. Oheň je jasný a oheň je čistý."
#55
Publikováno 03 červenec 2012 - 23:01
Naše keše zakládáme bez dotací a i jejich provoz si sponzorujeme sami.
Berte na to při jejich návštěvách ohled !
#56
Publikováno 04 červenec 2012 - 3:17
#57
Publikováno 04 červenec 2012 - 5:56
#58
Publikováno 04 červenec 2012 - 6:29
Aranyafëa napsal/a:
Jsou to sice jejich pravidla, ale geocaching se hraje po celém světě, nejen v Seattlu. Oni musí zase respektovat i naše prostředí, zákony a musí pravidla uzpůsobovat snad taky ostatním, nejenom jak se jim to v usa hodí.
Já chápu RW že repsektují to co jim groundspek nakáže, ale to jak to funguje prostě není správně. Jsou to jejich pravidla, ale nejsou správná.
Taky mi ta pravidla, či přinejmenším jejich interpretace, připadají poněkud absurdní. Když založím kešku u zříceniny kláštera, napíšu, že v 13 století tam žilo 60 mnichů, kteří rubali dříví v lese a psali knihy, a modlili se za svítání, v poledne a za soumraku, je vše OK, jedná se o téma kultura nebo historie. Když udělám krabku u existujícího kláštera a napíšu, že tu žije 20 mnichů, kteří se zabývají digitalizací strarých rukopisů a přidám odkaz na denní řád ze stránek kláštera, je to propagace náboženské společnosti. Přitom třeba propagace podřadného, leč mezi puberťáky oblíbeného popového zpěváka nebo fotbalového klubu, t.j. těžké komerce, včetně log a odkazů na stránky, evidentně nikomu nevadí.
Klidně můžu udělat kešku o J. Jágrovi, ale běda, kdybych se pokusila o keš o Miladě Horákové .
Nepřipomíná vám to taky nasládlou povrchnost hollywoodských filmů? Opravdu si myslím, že interpretace pravidel by měla být záležitostí lokální komunity a ne nějakých "hlavněžádnýproblém" úředníčků ze "Země svobody, kde tě velký bratr vidí".
#59
Publikováno 04 červenec 2012 - 6:32
Ne, dokud příspěvek s tvým názorem neodporuje pravidlům nebo zákonům (offtopic, záměrné urážení atd.) a dokud je gc.cz veřejné fórum, tak by přesně toto rozhodně v pořádku nebylo.verzana napsal/a:
Bylo by v poradku kdyby se geocaching.cz nelibil muj nazor a upozornil me at to smazu. Mohla bych sice fnukat, ale to je tak vsechno...
Stejně tak nezapomínej, že geocaching v podání Groundspeaku je sice komerční hra, ale je z velké části tvořena hráči (teď nemám na mysli premium membership) , je tedy naprosto v pořádku mít svůj názor na dění v ní, stát si za ním a slušnou konstruktivní argumentací se to dění (včetně už daných pravidel a jejich výkladu) snažit ovlivnit. To by koneckonců mělo být normální v jakékoliv demokratické společnosti.
Groundspeak geocaching mimochodem dokonce ani nevymyslel, jen se chytnul nápadu a už částečně rozběhlé minikomunity kolem něj a celé to dále rozvinul (asi také proto z významné části "komunitní" hodně zůstal a není to jen 100% komerční záležitost).
#60
Publikováno 04 červenec 2012 - 6:36
3 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 3 návštěvníků 0 anonymních uživatelů