... to cele ale za predpokladu, ze jej mas presne zkalibrovany!
U autokalibrace se bere vyska z GPS za nejakych okolnosti. Zamerne pisu "nejakych", protoze to presne nikdo nevi! Do vnitrnosti firmware GPSek nikdo nevidi. Da se jen usuzovat, ze kdyz pristroj urci hodne presne polohu a tim padem i vysku, tak podle toho automaticky zkalibruje i ten vyskomer.
Jenze "hodne presna" poloha u civilni GPSky je cca +-4 metry. (bacha, to co ti pise GPSka jako presnost, je ve skutecnosti jen odhad!) Vyska je o neco mene presna nez poloha, potrebujes na to o satelit vic nez na polohu. Takze u GPS vysky je to odhadem nejakych +-10m v nejlepsim pripade. (pokud to nekdo vi lepe, necht mne upresni.)
Takze pri autokalibraci sice napekne kazdou chvili kalibrujes, ale kalibrujes podle relativne nepresneho cisla. barometricky vyskomer ti vlastne zpusobi, ze po kalibraci ti vyska nesmyslne neskace podle toho, jak se skokove meni vyska vypocitana z GPS. Jinak ale porad muze ukazovat nepresnou vysku, protoze je nepresne zkalibrovany. A az tim mistem pojedes znova, muzes byt opet nepresne zkalibrovany, ale uplne jinak. proto ten rozdil.
Neco uplne jineho by bylo, kdyby sis vyzku zkalibroval rucne, na totez misto by ses vratil nedlouho pote, a jeste by nesmelo dochazet k nejake vyrazne zmene atmosferickeho tlaku. Pak by ta vyska mela byt opravdu stejna. (+- nejaka ta presnost)