Geodepresivní koutek III
#8401
Publikováno 10 květen 2018 - 23:05
Jinak souhlasím s Vláčkem.
Když dám matematikovi rozeznat dvě podobné barvy, nevidí v nich rozdíl.:-) A přitom je to triviální záležitost.
#8402
Publikováno 11 květen 2018 - 5:41
Každý umí něco. Ale každý se může něco přiučit. Já jsem si díky geocachingu zopakoval chemii, matematiku, elektroniku, hudbu a spoustu dalších věcí. Pravda, to jsem kdysi tak trochu uměl. Ale jsou věci, které mě úplně míjely, např. některé zahraniční kapely, počítačové hry, apod., ale i to se dá vygooglit. Pí na spoustu míst umí každá kalkulačka, i v mobilu.
Dvě barvy nerozezná barvoslepý, ale pokud jsou na monitoru, dokáže to každý grafický program s kapátkem. Mimochodem, viděl jsem mysterku, kde byly souřadnice zakódované v odstínech.
Ale jinak, matematické věci nemám moc rád. Matematika je základem techniky, ale čistá matematika je věda sama pro sebe.Nám matematik přednášel náhodné procesy a když jsme se k tomu dostali v technice, teprve potom jsem pochopil, o čem to vlastně mluvil.
#8403
Publikováno 11 květen 2018 - 6:32
Výpočet jednoduchý, přesto se objevila červená. Asi ráno moudřejší večera nebo vrátím diplom.:-)
Jinak souhlasím s Vláčkem.
Když dám matematikovi rozeznat dvě podobné barvy, nevidí v nich rozdíl.:-) A přitom je to triviální záležitost.
Člověk často udělá chybu, když nedává pozor na jednotky, pak se často poplete poloměr/průměr (můj případ)...
Když dáš matematikovi porovnat dvě barvy, uvidí rozdíl vždy naprosto přesně. Podmínkou ovšem je, že mu ty barvy musíš předložit v RGB ...
#8404
Publikováno 11 květen 2018 - 7:46
Tak mám další důvod k depresi:
Založil jsem keš Zachovej nám Hospodine GC7P2QY s lehounkým matematickým (geometrickým) příkladem, až mně to bylo samotnému trapné. A výsledek? v logu píšu:
Láďo, příklad je opravdu triviální (dokonce jsem se nemusel ani dívat na vzorečky, kupodivu jsem to dal ještě i z hlavy na první zelenou). Ale jak tu už někdo říkal - taky se mi hodně často stane, že někde udělám chybu. Např. do ověřovače prostě ze zvyku zadám N 50°... E 15°. Nebo prostě při výpočtu vzorce si ukliknu jinou buňku a pak se trápím, že něco nevychází...
Já mám matematické mysterky docela rád, když jsou takto jasné. Lepší, než hádání, jak kterou šifru luštit. Asi proto, že matematika mi vždy šla :-). Ovšem i tak když občas vidím některé tvé mysterky, sice vypadají zajímavě, ale raději je neluštím (vzhledem ke vzdálenosti jsou pro mě ztrátou času - ani tuhle asi v životě neodlovím).
Ono to s tou blbostí nebude tak hrozné...
Dnes se stránky geocaching.com zase změnili, otevřete si např. Seznam vašich odlovených tradiček a najednou to do vás trkne! Fakt nemají nic lepšího na práci?!
Jaký rozdíl tam je? Poté, co se tady mluvilo o barvách mi taky přijde, že se možná trochu změnila barva zelené lišty nahoře. Ještě něco? Asi tyhle věci už vypouštím...
#8406
Publikováno 11 květen 2018 - 11:29
Tak mám další důvod k depresi:
Založil jsem keš Zachovej nám Hospodine GC7P2QY s lehounkým matematickým (geometrickým) příkladem, až mně to bylo samotnému trapné. A výsledek? v logu píšu:
18 zelených a 60 červených - no lidi, neblbněte!!! Vždyť je to prachobyčejná roura! Odečíst od sebe dva válce, když už se vám nechce hledat vzorec...
Původní mé zadání bylo: vnější průměr je D, tloušťka D/20, délka 10D, hmotnost 2,8 kg a hustota 7850 kg/m3. Spočítejte její délku (10D). (11. 5.: jsem opravil překlep - místo R mělo být D)
Ale kamarádka mě uprosila, ať to nedávám tak těžké a já se nemohl na ty její žalostné oči koukat...Tak jsem tam dal příklad na hmotnost dutého válce (viz listing).
Nechci vidět co se stane, až klika Cermat-Ministerstvo školství prosadí povinné jednotné státní maturity i na učňácích. Kadeřnice, která to u maturity nevypočítá, pak může nanejvýš stříhat ovce někde na salaši...
Snad by pomohlo prosadit, aby každý poslanec nebo senátor, který chce hlasovat pro jednotnou maturitu z matematiky, musel napřed vypočítat podobný příklad. A hodnotil by to Cermat...
P.S. ve škole se sice učí pěkné zbytečnosti, ale asi nikoho nenapadlo vysvětlit studentům, že když chtějí mít výsledek na 4 platné číslice, tak nemohou dosadit za pí 3,14!!!
On je zásadní problém v tom, že by učňovské obory vůbec neměly být s maturitou. Pořád tvrdím, že u nás dochází k obrovské degradaci vzdělání. Pamatuji si, že když jsem v roce 1992 maturoval na průmyslovce, byl jsem jako středoškolák s maturitou někdo. Dnes má bohužel maturitu každá kadeřnice, zedník a kuchařka. K čemu?
Mimochodem, když jsem v roce 2009 začal studovat dálkově VŠ, měli jsme v ročníku dívčinu z oboru kuchař/číšník s maturitou (která mimo jiné nezvládla spočítat ani páku). Zeptal jsem se jí z čeho maturovala a prý z knedlíků . Ke státnicím jsme došli z asi 60 lidí tři (obor byl otevřený ve 3 městech, později nás sloučili). Dnes jsou bohužel na úrovni dřívějších maturantů absolventi bakalářského studia. a maturitu chtějí pomalu i po uklízečce...
Jsem tedy jednoznačně pro jednotnou maturitu, nejen z matematiky. Ta by měla prokázat potřebné minimální znalosti a nikoliv být přizpůsobena různým typům škol. Proč bych pak chodil na gymnázium, když dostanu maturitu zadarmo na učňáku jako prodavač? A proč je vlastně po kadeřnici vyžadována maturita? Vždyť na řemeslnou živnost stačí výuční list nebo dokonce 6 let praxe.
#8407
Publikováno 11 květen 2018 - 11:57
Já bych šel ještě dál. K čemu jsou inženýrovi v provozu integrály? Nepoužil jsem to ani jednou a úspěšně zapoměl. Za nás vysoké školy učily buď pro výzkum, nebo na to, aby tam člověk zůstal učit. Provozní věci jsme se museli naučit až v praxi. Navíc teď dělám něco jiného, takže jsem se učil znovu. Řekl bych, že vzdělání je dnes hodně nadhodnocené a do velké míry teoretické. A přijde doba, kdy se bude cenit spíš praktická stránka, ta se ale nedá doložit diplomem.
A s tím dálkovým studiem - měli jsme profesora, který byl údajně vyučený soustružník. Vše ostatní si dělal dálkově. A znal teorii i praxi, paměť měl jak slon (pamatoval si, kdo mu NECHODIL na přednášky - ve velké posluchárně) a na zkoušky byl pes.
#8408
Publikováno 11 květen 2018 - 12:21
Já bych šel ještě dál. K čemu jsou inženýrovi v provozu integrály? Nepoužil jsem to ani jednou a úspěšně zapoměl. Za nás vysoké školy učily buď pro výzkum, nebo na to, aby tam člověk zůstal učit. Provozní věci jsme se museli naučit až v praxi. Navíc teď dělám něco jiného, takže jsem se učil znovu. Řekl bych, že vzdělání je dnes hodně nadhodnocené a do velké míry teoretické. A přijde doba, kdy se bude cenit spíš praktická stránka, ta se ale nedá doložit diplomem.
A s tím dálkovým studiem - měli jsme profesora, který byl údajně vyučený soustružník. Vše ostatní si dělal dálkově. A znal teorii i praxi, paměť měl jak slon (pamatoval si, kdo mu NECHODIL na přednášky - ve velké posluchárně) a na zkoušky byl pes.
Kdo nezna integraly (a spoustu jinych zdanlive nepotrebnych veci), nema proste tu kvalifikaci a neni schopen realne inzenyrske problemy chapat. Vsechen ten zdanlivej nepotrebnej balast kdyz jednou pochopis, zustane ti v ty hlave neco, co te v chapani technickyho sveta posune o ten level vejs, a to i kdyz toho vetsinu zapomenes a neumis po 20 letech ten integral stejne spocitat. Jina vec je jestli to pak pouzijes nebo ne. Kdyz budes s tim VS diplomem delat neco na co by stacila maturita, pak samozrejme to nepotrebujes. Jakmile ale mas skutecne resit nejake inzenyrske problemy, bez ty kvalifikace to nedas. Naopak na provozni veci staci ta prumyslovka.
#8409
Publikováno 11 květen 2018 - 12:30
Jsem tedy jednoznačně pro jednotnou maturitu, nejen z matematiky. Ta by měla prokázat potřebné minimální znalosti a nikoliv být přizpůsobena různým typům škol. Proč bych pak chodil na gymnázium, když dostanu maturitu zadarmo na učňáku jako prodavač? A proč je vlastně po kadeřnici vyžadována maturita? Vždyť na řemeslnou živnost stačí výuční list nebo dokonce 6 let praxe.
Treba proto, ze s maturitou z ucnaku na prodavace se muzes jit tak akorat vyfotit. Pokud s tim pujdes na technickou VS, pak te sice mozna taky vezmou (vezmu kazdyho), ale brzo zjistis ze na to nestacis. Je to stejny jako s jakymkoliv jinym papirem. Bud ho chces ziskat na pohodu, pak ale mas jen ten papir. Nebo ti o papir nejde, chces to umet, pak si sam dobrovolne musis nastavit latku trochu vejs.
Jinak samozrejme ze maturita ma bejt stejna, ale kdyz neni, taky se to nepodela. Kdo si neudela tu poradnou, jako by ji nemel. Totez s VS diplomem. Proc bys mel chodit na poradnu skolu, kdyz ten diplom dostanes i jinde? Dnes muzes vystudovat leckde. Akorat kdyz mi pak ty CV od uchazecu o praci lezej na stole, tak zatracene rozhoduje co maj za skolu. Kdo si nenastavil ten level dostatecne vysoko sam a sel si nekam pro papir na pohodu, tak ten se jaksi diskvalifikoval jeste pred startem. Resp. ne kazdy VS diplom uznam jako kvalifikaci.
#8410
Publikováno 11 květen 2018 - 13:21
Jenomže je dost málo oborů, kam se člověk dostane díky svým schopnostem bez papíru. Možná programátor, když prokáže že doopravdy umí. Znal jsem člověka, který školu nedokončil, protože mezitím dostal místo, se kterým už školu nezvládal a vydělával víc než s papírem. Otázka ale je, jestli mu to bude stačit. Jde to dopředu a kdo neudrží tempo, odpadne. A pak nemá nic, než bohatou praxi, která je mu ale na nic.
Ale člověku s maturitou a výučním listem, který se celý život živil jako muzikant nebo novinář, je ten papír taky na nic. Ale má ho.
Jinak papír je třeba. Už jich je ale až moc. Spolužák sháněl rozpočtáře a hlásilo se mu 50 lidí, z toho 49 nepoužitelných. Čerstvý diplom, 2 roky cestování po Asii, manažer hudební skupiny, cvičitelka psů, atd.
#8411
Publikováno 11 květen 2018 - 13:35
Tak ne ze by to neslo, ale samozrejme s papirama to jde mnohem snaz nez bez nich. Souvisi to s tim co jsem napsal. Clovek ktery ani nedokaze tak elementarni vec jako vystudovat, tezko muze byt neco platbny v praci. I kdyz jsou samozrejme vyjimky, neda se to zobecnovat. Ale chtel jsem rict ze neni papir jako papir a nekterej je k nicemu. S tema lidma co nedodelaj skolu protoze dostanou dobrou praci je to taky tezka sazka do loterie. Muzou na tom vydelat, taky je to muze casem zatracene mrzet. Najdes dost prikladu na oboji.
Jinak doba kdy se ti na jednu open pozici prihlasilo 50 lidi (i kdyz nepouzitelnejch) je davno pryc. Dnes se neprihlasi nikdo. Nebo se prihlasi profesionalni fluktuant, kterej za rok jde o dum dal a jen se snazi sroubovat plat nahoru. Dnes se neprihlasej ani ti nepouzitelni, protoze i ti uz vsichni nekde delaj. Natoz ti opravdu dobri.
#8412
Publikováno 11 květen 2018 - 17:19
Je to asi tři roky, seděl jsem u piva s kamarádem a přišla řeč na práci a zaměstnání. Nakonec naše rozdílné názory vyústily v sázku. Půjdu do třech firem, co shánějí odborníky a pokud mi někdo nabídne práci, koupím já kamarádovi bednu whisky podle vlastního výběru a když nenabídne, tak bude kupovat on. SZ zpracovala jeho manželka podle reálných podkladů. A firmy vybírala taky. Výsledek? První návštěva - podotýkám že šlo o vysoce kvalifikovanou odbornost elektronika konstruktéra a posuzonala mě pipinka cca 27 roků bez žádných odborných znalostí a stačil můj věk k naprosté diskvalifikaci. Druhá firma schůzku zrušila hodinu předem a třetí mi vzhledem k věku, nabídla pozici skladníka s týdenní výplatou mzdy 80 korun čistého. Nějaká kvalifikace nikoho nezajímala. Podnikám od roku 1993, kdy mě vyhodili z práce. Nemám problém, samozřejmě kromě úřadů.
#8414
Publikováno 11 květen 2018 - 18:50
#8415
Publikováno 11 květen 2018 - 19:00
Takže jsi nakonec prohrál ;-)
Kdepak :-), přesně o něčem podobném jsme se u toho piva hádali.
#8416
Publikováno 11 květen 2018 - 20:50
Tak mám další důvod k depresi:
Založil jsem keš Zachovej nám Hospodine GC7P2QY s lehounkým matematickým (geometrickým) příkladem, až mně to bylo samotnému trapné. A výsledek? v logu píšu:
18 zelených a 60 červených - no lidi, neblbněte!!! Vždyť je to prachobyčejná roura! Odečíst od sebe dva válce, když už se vám nechce hledat vzorec...
Původní mé zadání bylo: vnější průměr je D, tloušťka D/20, délka 10D, hmotnost 2,8 kg a hustota 7850 kg/m3. Spočítejte její délku (10D). (11. 5.: jsem opravil překlep - místo R mělo být D)
Ale kamarádka mě uprosila, ať to nedávám tak těžké a já se nemohl na ty její žalostné oči koukat...
Tak jsem tam dal příklad na hmotnost dutého válce (viz listing).
Nechci vidět co se stane, až klika Cermat-Ministerstvo školství prosadí povinné jednotné státní maturity i na učňácích. Kadeřnice, která to u maturity nevypočítá, pak může nanejvýš stříhat ovce někde na salaši...
Snad by pomohlo prosadit, aby každý poslanec nebo senátor, který chce hlasovat pro jednotnou maturitu z matematiky, musel napřed vypočítat podobný příklad. A hodnotil by to Cermat...
P.S. ve škole se sice učí pěkné zbytečnosti, ale asi nikoho nenapadlo vysvětlit studentům, že když chtějí mít výsledek na 4 platné číslice, tak nemohou dosadit za pí 3,14!!!
Příklad je na chvilku, o tom žádná. Odečet dvou válců je rychlovka. Pí si sa mě pamatuje program (ale v hlavě nosím alespoň prvních osm až dvanáct míst za desetinnou čárkou - osm vždy s jistotou, ty dvě další dvojice si občas prohodím, nevím proč, ale stejně jsem víc nikdy nepotřeboval) a vzorec pro obsah kruhu beru jako samozřejmost (ten bych si nedovolil neznat, nedožil bych se konce semestru). Nicméně, chápu, že někdo matematice neholduje, takže to pro něho asi nebude jednoduchá chvilková záležitost. Pokud ale do vyhledavače napíšu "hmotnost trubky", prakticky okamžitě mám k dispozici několil online počítadel, kam jenom dosadím hodnoty a objeví se mi výsledek. O stránkách se vzorci pro výpočet ani nemluvím. Takže tady bych to neviděl na neznalost, asi spíše neschopnost či lenost...
Já jsem teď řešil jednu hudební mysterku (mimo GC). Lidi s hudebním sluchem to dají na první poslech, já jsem se s tím mořil asi hodinu a jsou lidi, kteří nemají šanci, i kdyby se snažili sebevíc. Nebo čichací mysterka - z šesti vzorků jsem se chytal jenom na jednom a kdybych tam byl sám, jsem bez šance.
Tak tak, kačery bych opravdu nepřeceňoval. Mám VŠ (už dávno), na Teplicku už jsem byl dvakrát a tvoje mysterky vždycky otevřu a zase pietně zavřu, zatím tam je k lovení pořád něco lehčího.
S otevíráním s zavíráním jeho listingů jsme na tom, phrkte, stejně. Pro mě je GC předně odpočinkovou, oddychovou záležitostí, takže skoro vždy raději sáhnu po něčem lehčím. Kolikrát třeba narazím na jistě zajímavou mysterku...ale ne pro mě. Kešek je dost, takže je z čeho vybírat.
#8417
Publikováno 11 květen 2018 - 22:00
Já tento typ mysterek sám pro sebe nazývám monotématické. V podstatě je jedno, v jakém oboru je dotyčný owner "dobrej", ale většina takových skvostů u mě bohužel končí na ignore. Dva válce bych dal bez zaváhání, ale třeba statistiku, buněčné struktury, 10 rovnic o 10ti neznámých, specifické použití excelu na hranici jeho možností a mohl bych pokračovat ve výčtu mě osobně nebaví a takové kešky prostě ignoruju. Prostě moc práce pro jednu krabičku. Není problém udělat nějakej masakr a je jedno jestli při luštění nebo při hledání. Faktem je, že takovou keš uloví na začátku pár lovců, pak chvíli nic a pak už jenom finálkáři. Už tři roky mám rozdělanou keš Růže pro Juditu, už potřebuju jenom jednou slanit a budu u krabky, ale nějak mě to přestalo bavit. To si raději v Ostrově zalezu. Bohužel ta cesta, kde bych slaňoval je na mě moc těžká abych ji vylezl odspoda.
#8418
Publikováno 12 květen 2018 - 22:36
Jsem tedy jednoznačně pro jednotnou maturitu, nejen z matematiky. Ta by měla prokázat potřebné minimální znalosti a nikoliv být přizpůsobena různým typům škol. Proč bych pak chodil na gymnázium, když dostanu maturitu zadarmo na učňáku jako prodavač? A proč je vlastně po kadeřnici vyžadována maturita? Vždyť na řemeslnou živnost stačí výuční list nebo dokonce 6 let praxe.
Z učňáku na prodavače si patrně zas tolik lidí nebude podávat přihlášku na vejšku. S jednotnou maturitou bohužel souhlasit nemohu. Mám průmyslovku (pravda, už nějaký ten pátek) a nedovedu si představit, že bych 4 roky studoval silnoproud a pak bych dělal maturitu jako někdo z gymplu, nebo naopak že by někdo z gymplu dělal maturitu jako náš obor. Měl jsem k maturitě předměty Energetika, Elektrické stroje a přístroje, Elektronika, Čeština a Angličtina - mohli jsme si vybrat jestli AJ nebo matematiku plus jeden předmět navíc a lidi si to nastavovali podle toho, kam dál se chystali. Pokud je někdo lenoch nebo lempl tak mu nepomuže ani zkouška navíc a ani léta praxe. Když po 4 letech studia na elektro oboru někdo neví z čeho je vlákno žárovky, tak co s nim...
Ale souhlasím s tím, že je hodně oborů, kde je maturita fakt na hlavu. Že třeba ještě někdo nevymyslel obor "řidič s maturitou"
Outdoor: Oregon 700, Colorado 300, fenix5x
Zápisník: http://mr3ska.onelove.cz/
(Oregon 6xx jednodušeji, Vlastní ikonky waypointů i bez .gpi)
"Když tu keš tak moc chceš tak si pro ni sakra běž..."
Poslední článek: Telefon jako uložiště tras pro Garmin - Odolný Xcover 3 VE
"The Universe is made of protons, neutrons, electrons and morons"
#8419
Publikováno 12 květen 2018 - 22:59
Mě teď hodně hlubokou depresi způsobuje kolega mh.mail
#8420
Publikováno 12 květen 2018 - 23:10
Mě teď hodně hlubokou depresi způsobuje kolega mh.mail
Proč?
Outdoor: Oregon 700, Colorado 300, fenix5x
Zápisník: http://mr3ska.onelove.cz/
(Oregon 6xx jednodušeji, Vlastní ikonky waypointů i bez .gpi)
"Když tu keš tak moc chceš tak si pro ni sakra běž..."
Poslední článek: Telefon jako uložiště tras pro Garmin - Odolný Xcover 3 VE
"The Universe is made of protons, neutrons, electrons and morons"
5 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 5 návštěvníků 0 anonymních uživatelů