Přejít na obsah


Fotka

Geodepresivní koutek III


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
12543 odpovědí na toto téma

#10481 velkyBobik

velkyBobik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 8:14

Pokud člověk dojíždí do práce, kde se špatně parkuje, tak to může být docela dobrý způsob dopravy. Věřím, že někdy i rychlejší. Já jezdím vlakem zcela minimálně, a to výhradně pracovně, a vždy se toho děsím. Za poslední dvě cesty vlakem na trase Brno-Vídeň  mi v obou případech uletělo letadlo. Podotýkám, že si na letišti vždycky nechávám cca dvouhodinovou rezervu, ale ani to už nestačí :-)

 

Posledně ten ČD Railjet měl takový zpodění, že celá cesta do Zürichu trvala skoro stejně dlouho jako kdybych jel autem.


  • 0

#10482 None

None

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 288 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 8:38

Vypadá to, že jsem asi jedinej, který na dráhy nenadává. Mám IN 100 a jezdím každý den do Prahy. Tím pádem nemusím řešit kupování lístků. Na naší trati taky jezdí jenom ČD, takže mi zatím lítačka platí. Jezdím taky každý třetí týden autem (pohotovost) a moc nadšený z toho nejsem. Denně tři hodiny koncentrace, nervů a konfrontace s neskutečnou blbostí a agresivitou některých taky řidičů mě fakt baví čím dál tím míň. Proti tomu je vlak úplná pohoda. Navíc ta idea že si každý bude vozit svůj individuální zadek v káře je fundamentálně špatně.

Fakt je, že D8 používám hodně často a je to hodně bolavé. Když jsem před lety jezdil k nám do Tisé a koukal jak staví estakádu z tunelů, tak jsem se na ní těšil. Ta idea s individuálním zadkem v autě se mi líbí. Sice dneska straší ta "Gertruda" a její uhlíková stopa, ale to je pouze módní masírka globální ekonomiky k dalšímu omezování nás plebsu. Minulej tejden jsem měl možnost jet hybridním autem Lexus. Bomba , infodisplej přes půl palubky, vidíš tam každej elektron co leze drátama. Jediná chybka je, že čistě na baterku ujede 20!!!! kilometrů a stojí necelé dva mega. Na stejné trase Praha - Tisá, přes Blanku, po D8 ..., kde jezdím s dodávkou pod 8l/100 jsme měli pozitivních 10,8/100 benzínu. Ale to jsem se moc rozohnil :-), překvapivě je na dálnici nejčastějším autem kamion a podle statistik každej druhej přetíženej. Letos na jaře jsme jeli s manželkou kousek za Brno a po cestě jsme odlovili kešku, kde měl owner přání vyfotit z dálničního mostu autobus. Tak jsme tam stáli cca 15 minut a čekali na autobus, za tu dobu projelo přes 250 kamionů.  


  • 1

#10483 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 814 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 9:00

Já na dráhy normálně taky nenadávám, vlak je první volbou, když někam jedu, auto je poslední volbou. Ale to co bylo teď, když bylo zpožděné úplně všechno, to mě dostalo. A to jsem byl na autobusáku a říkal jsem si, že hodinu na autobus čekat nebudu (v teple), že radši pojedu vlakem.


  • 0

#10484 panzerstepan

panzerstepan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 562 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 9:00

Vlakem jezdim i pro zabavu. Letos nam nevysel vylet do Lichnstejnska. Je to slabejch 10,5 hodiny. Ale letos to snad vyjde.


  • 0

#10485 taxoft

taxoft

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 645 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 9:07

Pro odlehčení tématu cituji z webu viditelny-macek.cz:

 

"Tak děti, spočítáme si jednoduchý příklad:
Anička pojede o prázdninách z Liberce k babičce do Strážnice.
Z Liberce do Hradce Králové pojede rychlíkem v tarifu ČD.
Z Hradce do Pardubic v tarifu Hradeckého a Pardubického kraje.
Z Pardubic do Olomouce pojede vlakem RJ.
Z Olomouce do Starého Města rychlíkem ČD.
Ze Starého Města do Veselí nad Moravou osobním vlakem v tarifu Zlínského kraje
Z Veselí nad Moravou do Strážnice pak osobním vlakem v tarifu IDS Jihomoravského kraje.
Kolik bude Anička potřebovat jízdenek, kolik Anička celkem zaplatí a kdy Aničku propustí z psychiatrie?"
Přihlásil se Pepíček: "Paní učitelko, a neměli by dát do klece pro idioty ty, kteří tento systém vymysleli?!"


  • 19

Dobrovolník si myslí, že ví, co je správné, a dělá to. Aktivista si myslí, že ví, co je správné, a nutí to dělat ty ostatní.


#10486 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 040 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 10:12

Odlehčení? Mno, řekla bych, že třeba premiér možná spíš řeší velikost svého paroží a odpovídající depku než aby si pozval na kobereček příslušného ministra, který působí depresi řadě cestujících. ;-)
Ale zase jako ženská Monču chápu, ten její kardinál by stál za hřích. :-) Jako pár by se mi líbili, tyhle typy se prostě přitahují, znám pár podobných v okolí.;-)

Vlakem jsem naposledy asi jela před pár lety v Německu na úzkokolejce - tehdy jsme kombinovali keše a právě cestu vláčkem. Jindřichohradecku úzkokolejku jsem zatím nenavštívila, přestože ji máme skoro za rohem a byla v plánech v době, kdy byla juniorka malá. Njn, dám si ji do individuálních plánů na příští rok, t je jízdenka jasná.:-)
  • 0

#10487 erebi

erebi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 374 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 10:44

Mne to prijde, ze ta zeleznice ma jednu velkou nevyhodu oproti ostatnim modum. Rozumi ji kazdy, kdo pred deseti lety jel vlakem. Takze i ja se kvalifikuju :) Ale ono je to tak u nas se vsim. A tim nerikam, ze neni co krtizovat - je a je toho hodne, ale.. je to jinde o tolik lepsi? Co jsem mel cest jet nekde po svete vlakem, tak mi to v prumeru prijde, ze je to vsude stejne. Mistnaci vzdycky nadavaj na vlaky. Naposledy me dost prekvapil jeden nemec, jak v Nemecku negativne vnimji narodniho dopravce. Nebo koupil jste si nekdo v aplikaci Renfe (Spanelsko) listek na vlak? Ja to nikdy nedokazal a to jsem se snazil tri roky po sobe. 

 

Lidi tu nadavali na CD. Chteli liberalizaci trhu a vstup dalsich dopravcu. Je to tady. Jezdi nam tu Deutsche Bahn (Arriva) a je to nejak lepsi? To ukaze zrejme cas, ale zatim se objevuji jen negativni clanky. Stezujeme si na spatne pripoje a ze to dlouho trva. Ale je potreba mit tak hustou sit? Nebylo by lepsi se zbavit nekterych lokalek a jezdit busem? V ramci zeleznice je tolik temat, ktere by sly probirat hodiny a hodiny..v podstate jako probirat politiku v hospode. :) Ostatne je to placeno z dani, takze do toho mame pravo mluvit, ne?

 

Ja osobne si myslim, ze se uroven a kultura cestovani vlakem zvysuje. Je toho hodne co zlepsovat a konstruktivni kritika je na miste. Spousta veci me nebetycne stve, ale.. ja ty vlacky mam proste rad :)

 

A moje perlicka na zaver. Jsem z zeleznicni rodiny a muj prvni listet na vlak jsem si kupoval v 26 letech. A hned pri mem prvnim nakupu jsem se neskutecne pohadal s pani za prepazkou, protoze mi nechtela prodat listek z jine nastupni stanice. A celou situaci vygradovala tim, ze se me zeptala, jestli si kupuju listek poprve. Nejak neverila, kdyz jsem ji odpovedel, ze ano. Kdyz jsem po ni chtel, at mi rekne sve jmeno, tak si zakryla jmenovku. :) 


  • 1

Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora.


#10488 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 787 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 10:50

Pro odlehčení tématu cituji z webu viditelny-macek.cz:

 

Panika živená absurdními příklady. Pokud pominu, že nikdo soudný nepošle Aničku na druhý konec republiky samotnou, tak z Liberce do Strážnice jezdí každé dvě hodiny vlaky ČD, na které stačí jedna jízdenka.


  • 1

#10489 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 787 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 10:56

Vypadá to, že jsem asi jedinej, který na dráhy nenadává.

 

Taky nenadávám, hlavně proto, že v tom umím chodit. Na to, co a kam jezdím, by se mi auto absolutně nevyplatilo. Ale v poslední době (pár let) si až často k poslední větě přidávám dovětek "Bohužel."


  • 1

#10490 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 814 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 11:46

Asi jsem tu vyprovokoval pěknou polemiku. Možná to opravdu byla souhra okolností, výluka na trati a porucha lokomotivy. Ten o víc než hodinu zpožděný osobák nakonec táhla modrá žehlička, posunovací lokomotiva, která rychle nejede, proto nabíral zpoždění čím dál víc a z Budějovic do Velenic ho úplně odřekli.


  • 0

#10491 hkstaripraha

hkstaripraha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 16:26

 Ale je potreba mit tak hustou sit? Nebylo by lepsi se zbavit nekterych lokalek a jezdit busem?

  Přidávám taky svoje depresivní zkušenosti z dopravy. Myslím si, že na železnici dějou se věci(z Cimrmana), ale vše nové přináší i nějaké komlikace a je jen na nás si na to zvyknout nebo najít jinou cestu. Žijeme v době absolutního spěchu a nejen před vánoci, kdy čas jsou doslova peníze a my chceme být všude hned a pohodlně. Já pamatuji páru a 3.třídu a na chatu posázavským pacifikem jsme v sobotu jezdili několik hodin. Dnes autem v pohodě 40minut, ale když přijde zácpa v okolí tunelu Blanka, tak to může být to samé, jako před 50ti lety. Myslím si, že železnice má ještě své kapacitní rezervy oproti silniční dopravě, která už v Praze a okolí doslova kolabuje. 

 


Tento příspěvek byl upraven od hkstaripraha: 20 prosinec 2019 - 19:57

  • 0

....................................
XIAOMI Mi 9T + c:geo
GARMIN eTrex 32x + BaseCamp(MapSource), GeoGet 2.13.0.834 + VasaM,TOPO Czech v5 Pro


#10492 None

None

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 288 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 17:57

Párkrát jsem jel vlakem na Dobříš, vždy v posledním vagonu na té otevřené verandičce a dokonce jednou i chvíli na střeše. (1971-1972) Od roku79 jsem dojížděl z Rudné na Smíchov. V zimě se netopilo, sem tam otevřené okno, které nešlo zavřít, ale ráno ve 04:35 nebyl nikdy přeplněnej. Jenže pak jsem jel v létě 1980 doSvýcarska a to byl konec. První, druhá a třetí třída, na každé sedadlo místenka a na perónu spousta divnech značek. Až později jsem se dozvěděl, že ta značka je i na lístku a tak se člověk postaví na svou značku a tam vlak zastaví a jsou tam i dveře do vagonu s nejkratší cestou k sedadlu.

Je fakt, že asi jsou v současné době vlaky docela v pohodě, ale současná situace jasně ukazuje, jak jsme všem úředníkům, starostům, manažerům úplně u prdele a jedou si podle svého a pro svůj zisk, byť by to měla být služba pro lidi.


  • 0

#10493 zmijovkar

zmijovkar

    zmijovkar

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 231 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 18:12

Vlakem jezdim i pro zabavu...

Tomuhle můžu rozumět, např. na Sardinii jsme si zajeli na otočku na kafe napříč ostrovem z Nuoro do Macomer úzkokolejkou, po které sviští stařičké soupravy 90km/h po křivolakých kolejích, někdy i docela nad srázy. Není to trať extra pro turisty, naopak normálně fungující dopravní spojnice pro místní - a pro nás atrakce. Jedna cesta 60km, kafe na konečné a hned zase zpět.

 

Nebo když dám auto do servisu, tak se rád projedu domů lokálkou. Je to ale jen 12km a na násobně větší vzdálenosti bych nesázel. Kdykoliv jsem se vypravil někam dál, byl to průser.

Chápu ale, že někde je nějaká příměstská železniční doprava do práce dobrou možností.


  • 0

#10494 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 814 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 18:52

Obecenstvo jest si vědomo, že platí cesty po drahách draze, velmi draze a za tuto drahou cenu že nemá ani jistoty jest li kolo u vozu neporouchané a není li trať nebezpečně rozviklána...správy spíše myslí na kapitál než na obecenstvo... Květy 1869, str. 46.


  • 1

#10495 davidb11

davidb11

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 091 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 19:04

Já jsem s vlaky spokojen.
Poslední roky jezdím jen s ČD.
Každý rok absolvují jednodenní delší cestu za keškama. Nejčastěji Pendolinem.
Ova- Plzeň, Teplice, Trutnov, Tábor, Kolín-Všetaty-Ml.Bol.-Kutná hora a letos Hodonín.
Sice sem tam zpoždění, ale vždy jsem to nějak vyřešil.
  • 0

#10496 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 040 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 19:35

Momentálně jde o systém jízdenek, myslím že Vláček tu psal, že nejdřív mělo být vyřešeno tohle a teprve potom měli přijít další dopravci. Že se to nedodrželo, je něco vina a dělá to chaos - být to někde v soukromé nebo zahraniční firmě, padají dávno hlavy a ne že se jen konstatuje, že asi za další rok....Ti, kdo to zkonili, vlakem pravděpodobně nejezdí. Prostě zodpovědnost žádná, to je to, co lidem vedle komplikací vadí - někdo něco zavinil, ale nic se neděje. Kdyby pekař spálil housky, nikdo je nekoupí, ale jezdit lidi potřebují a tak musí zkousnout cokoliv.
  • 0

#10497 VHteam

VHteam

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 20:03

UPOZORNĚNÍ TĚM, KDOŽ SE ZAJÍMAJÍ O SLUŽBU MAŠINISTY

 

Ač služba mašinisty o sobě není ani složitá ani namáhavá,

nepřihlíží-li se k některým řídkým výjímečným případům,

nemůžeme mnohým doporučit, aby se k této službě hlásili.

Řemeslo toto samo vylučuje osoby omezené, lenošné, slabé

a spohodlnělé, dále lidi choré a staré.

Neschopný mašinista zvýší svou neznalostí nebo nepohotovostí

výdaje za udržování stroje až na trojnásobek normálních výdajů.

Mašinista musí proto věděti, že chyby, jež učiní, nemohou být 

nikdy trestány dostatečně vysoko.

Dráha však má dostatek důvodů, aby důvěřovala smělým

a udatným zájemníkům z řad živnostenstva, rozhodnou-li se,

že se zřeknou svých starých zvyklostí.

Dráha zde myslí na osoby, které se chtějí starati o rodinu

též na cizím místě. Hbitý, zručný, smělý, prácechtivý,

zejména však střízlivý dělník může býti za tři měsíce dobrým

strojvůdcem.

Kandidáti mašinisti musí pracovati v závodě, a to tři neděle

bez přerušení, než jsou připuštěni k zácviku mašinisty u provozu

oběhu. Též za tohoto zácviku u provozu musí pracovati

po 2 měsíce vždy 2 dny v týdnu v závodě.

 

:)


  • 0

#10498 Solim

Solim

    Introvert

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 870 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 20:36

Muj pradedecek za Prvni republiky byl u toho, kdyz se zestatnovaly zeleznice. Jednak byly soukrome lokalky vycerpane valkou a hrozil jim bankrot a druhak v republice bylo tolik ruznych tarifu a jizdnich radu, ze se v tom nikdo nevyznal, navic vlaky na sebe mnohde nenavazovaly. Aby se zeleznice zlevnila, zprehlednila a zrychlyla a hlavne platila jedna jizdenka pres celou republiku tak se zestatnovalo (ne sice vse, ale vetsina). Dnes je mi smutno, ze se dela neco presne opacneho a netusim kam to za par let dospeje, ach jo.


  • 0

iGET Blackview GBL6000Pro, Android 11, a:Drake 6.08 + OSM (paws), GeoGet 2.11.8.821, GeoKuk 5.1.0, Locus Map 4

 

S úsměvem jde vše líp


#10499 VHteam

VHteam

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2019 - 21:27

Ono, když se člověk podívá do historie železnice, tak zjistí že opakujeme stejné chyby. Na našem malém území bylo spoustu různých železničních společností a dopravců. Nic na sebe nenavazovalo, jízdné se muselo kupovat u každé společnosti zvlášť, bezpečnost dopravců se lišila, nehody, atd..  ... nepřipomíná Vám to něco?  Přítrž tomu bordelu nakonec udělal Franz Josef, když to všechno "zestátnil" do jedné společnosti. 


  • 0

#10500 Čtyřhranka

Čtyřhranka

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 53 příspěvků(y)

Publikováno 21 prosinec 2019 - 1:37

Jak tu tak čtu o těch vlacích, tak mě napadlo sepsat na blog jednu takovou milou železniční příhodu z babího léta v Modrých horách. :) To jen aby se vědělo, že cestování vlakem není jen děs, neustálé čekání ve zpoždění a vztekání nad jízdenkami, ale dějí se tam i zábavné věci a potkávají milí lidé.

Tož si počtěte:

O deštníku a vinném sklípku

e10fcfda-cc4a-4472-943f-9330e7f839b3.jpg


Já si vůbec myslím, že kdo necestuje vlakem, musí být o mnoho ochuzen. Ročně najezdím >20 tis. km a za patnáct let dojíždění po celé republice jsem ve vlacích navázala několik přátelství, přečetla desítky knih, viděla dost filmů, zahnala hlad v jídeláku, dospala únavu, přečetla i napsala pár článků, a hlavně jsem mohla stovky hodin jen tak bezmyšlenkovitě čučet z okýnka na krajinu jak na leporelo, což dělám úplně ze všeho nejradši. Nic z toho jsem nikdy nemohla dělat, když jsem jezdila autem.

A pokud jde o České dráhy a kvalitu jejich služeb, tak jsem procestovala vlakem zhruba patnáct zemí. Největší chaos ve zpoždění jsem zažila s Deutsche Bahn v Německu. Největší jízdenkovou alchymii jsem poznala ve Francii. Nejspolehlivější byly šinkanzeny v Japonsku. Nejhorší úroveň železnice jsem poznala v Rumunsku. A nejkrásnější pohledy z okénka byly z Polárního expresu ve Švédsku. České dráhy vůbec nejsou nejhorší a za posledních dvacet let se u nás úroveň vlakové dopravy velmi zvýšila. Já českými vlaky jezdím ráda a budu jezdit dál, a jízdenkový (ne)systém si snad také časem osvojím. :)

Tento příspěvek byl upraven od Čtyřhranka: 21 prosinec 2019 - 1:49

  • 12




12 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 11 návštěvníků 0 anonymních uživatelů


    Bing (1)

Reklama