Přejít na obsah


Fotka

TOPO CZECH pro 2013


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
443 odpovědí na toto téma

#181 hanska

hanska

    honzak83

  • Members
  • PipPipPip
  • 625 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 8:25

HaLuMa napsal/a:
Produkt sis spletl ty. Proc sis vubec porizoval Topo mapu, kdyz doposud routovala jen po silnicich? Ten, kdo si ji poridil, tak pravdepodobne o to routovani po silnicich stal. Topo mapa totiz neznamena, ze je jen pro pesi, jak uz tu bylo vysvetleno.
Vznikla tu nova funkce pesiho routingu, a tak mela byt uvedena v novem mapovem produktu, a ne ze se omezi zazita tradicni mapa.

Topo Czech byla a stále je TURISTICKÁ MAPA, turista je ten, kdo se pohybuje pěšky / na kole / na lyžích, nikoli autem/motorkou. Tudíž mapa pro turisty má primárně navigovat turisty, nikoli řidiče v autě. To navigování autem je bonus navíc! Nemluvě o tom, že po turistických značkách už mnoho let navigují Topo mapy Rakouska, Itálie, Německa, Slovenska, Polska, jen Topo Czech toto poskytuje až od letoška a to jen ve verzi Pro. Garmin nabízí v současnosti tyto speciální mapy dle způsobu využívání: pro auta (navigují primárně po silnicích), pro cyklisty (primárně navigují po cestách sjízdných na kole) a pro turisty (primárně navigují pěší turisty). Až do letoška to ovšem bylo takto: pro auta (navigovala po silnicích), pro cyklisty (navigovala cyklisty) a pro pěší (navigovala pro auta, pro cyklisty, ale pro pěší nikoli).
  • 0

#182 Guest_Paprikas(i)_*

Guest_Paprikas(i)_*
  • Guests

Publikováno 25 červen 2013 - 8:36

Slyším prvně, že turita je ten, co se pohybuje výhradně pěšky. Co byl můj výlet do Říma (při kterém jsem navigační funkce v autě využil opravdu hodně)? Mimochodem mototurismus je normální odvětví turistiky, uznávané i KČT. Na většinu turistických cílů je potřeba se nejdřív dostat. ...
  • 0

#183 michal_a_jana

michal_a_jana

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 9:04

Turista se muze presouvat na zacatek vyletu autem, ale na to mu staci atlas s autoroutingem. Nebo ty jsi na ceste do Rima pouzival Topo Evropy? Turista jede z Prahy na Snezku, zapne automapu naroutuje auto do Pece na parkoviste, prepne na turistickou mapu a jde pesky na Snezku. Je to stejne jako papirova automapa a turisticka mapa. Proste pokud se technicky do turisticke mapy nevejde pesi navigace a autonavigace zaraz tak se vyhodi ta auto, protoze auto se da logicky zaradit jinam->do autoatlasu, zatimco pesi navigace logicky patri do turisticke mapy.
  • 0

#184 freelancer

freelancer

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 9 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 9:05

Původně se zde řešil problém se špatným routováním nové TOPO 2013. Řešení je někde kolem strany 6, zbytek je opět balast a nic nového se zde nedozvíte.
  • 0

#185 michal_a_jana

michal_a_jana

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 9:08

Flame to mozna je, ale offtopic rozhodne ne. Nazev vlakna neni routing, ale Mapa Topo 2013 Pro obecne. Pokud flamem vzniknou podnety Garminu pro Topo Pro 2013.20 nebo 2014, tak to ale bude jedine dobre.
  • 0

#186 Parkis

Parkis

    Parkis

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 912 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 9:48

Tady se ale neřeší jestli ta či ona mapa má navigovat po silnici nebo ne, jde o to že není žádný technický důvod aby to neuměla zároveň s navigací po pěšinkách. Buď se jim při kompilaci mapy něco nepovedlo, nebo jde opravdu o to vytřískat víc peněz na prodeji automapy.
  • 0

#187 michal_a_jana

michal_a_jana

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 10:27

O penize tady nejde protoze Garmin dal vsem uzivatelum Topo Pro automapu zdarma. Z vyjadreni Garminu jsem pochopil ze technicky umoznit zaraz routovani pro auta i pesi nebylo mozne...
  • 0

#188 koko0925

koko0925

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 85 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 10:42

Konečně jsem přišel na chybu v nastavení. Pořád mě to hnalo do Krčáku oklikou po silnici. Měl jsem nastaveno "turistika". Po přepnutí na "chodec/pěší" to chodí správně. Ten turista se spíš chová jako kačer kterej chce přijet autem a pak to dojít pěšky...Tak jestli to není řešení pro ty co jim chybí silniční routing :-)
  • 0

postupně: Garmin 12, Etrex C, Vista HCx, Dakota 20, Oregony 300, 450, 600, Edge 705, 810, 1000 a nyní 1030.


#189 Cejda

Cejda

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 172 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 11:04

Hele a už jste si to někdo zkusil na starších navigacích jako třeba je 60CSx, Vista, nebo podobně?;) Já právě jo a to je teprve ten správný hokej:):):) Popíši vám jak vypadá odlov keše vzdálené 25 km od domova v lese na cestě ve vzdálenosti 400m od silnice. Pro ty kterí neví o jakých GPSkách mluvím, tak upozorňuji, že žádné rychle přepínací profily nemají. Takže se na zapnuté topo podívám, kde keš leží, najdu průsečík lesní cesty a silnice a doufám, že opravdu existuje. Zde si uložím bod. Poté si vlezu do GPSky menu, nastavení mapy a vyberu atlas. Odklikám a vrátím se zpět. Teď musím vlézt do hlavního menu, nastavení, routing a zde se proklikat a pěšáka změnit na automobil. Poté se můžu opět odklikat a vrátit se na mapu. Následuje hledání a výběr uloženého bodu. Enter, naviguj, auto a enter. Chvilinka počítání a můžeme jet. Po příjezdu na místo, v případě, že mám kliku a ta cesta opravdu existuje, tak si dám menu, nastavení mapy, výběr topo. Odklikám zpět, vlezu si do hlavního menu, trasování, proklikat a změnit z auta na chodec. Odklikat zpět na mapu, hledání, najít bod (keš) zvolit, navigovat, auto, výpočet a v případě, že v routování není chyba a GPSka nechce někam jinak, kde se ji to zdá lepší, tak můžeme vyratit. A to mluvím o případu, že ta cesta existuje. V případě, že né, tak si stejným způsobem vraťte topo, aby jste viděli cesty, uložte další bod, vraťte stejným způsobem Atlas a můžete učinit další pokus, dokud nebudete slavit úspěch.;):D Před mnoha lety jsem se jednou na eventu na Hurkach ptal Hageuse (tedy jestli víte o kom mluvím, to je totiž ten správný tůůůrista) proč furt má toho žluťase (pro neznalé, nemapové GEKO), když tehdy Vista s barevnou topo, není takový peníz, tak mi odpověděl, že s barevnou topo ta tůristika už není takové vzrůšo a takový adrenalin. Myslím si, že v tuto chvíli se Garminu podařilo do geocachingu zavést takové vzrůšo a adrenalin, že i Hageus by se divil.;):D Pro ty kterí budou mít plnou hlavu nápadů, jak to urychlit a zjednodušit, tak podotýkám, že varianty o obou zapnutých mapách najednou jsou liché, páž toto jsme také zkoušeli a nejprve to vypadalo, že to bude i fungoval, ale ouha. GPSka si routovací body primárně bere z Atlasu, ovšem jak někde vedou silnice blízko u sebe a je mezi nima polňačka, tak si veme routovací data z topo a hup na pole. No co chtěl jsi nejkratší, tak tady ji máš. Bohužel po celodopoledním zkoušení asi jiná alternativa neexistuje. Takže teď by to chtělo, jestliže Garmin věnoval Atlas zdarma, jestli také bude věnovat nové GPSky za staré, nebo alespoň čudlíky k těm starejm, páč takhle najdu sto pixel a ty knofliky vyladaj. Teď mne tak napadá, že ještě spočítám, na kolik kliknutí mne vyjde nález jedné keše.;)
  • 0

#190 dr.vota

dr.vota

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 459 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 11:21

Cejda napsal/a:
Hele a už jste si to někdo zkusil na starších navigacích jako třeba je 60CSx, Vista, nebo podobně?;) Já právě jo a to je teprve ten správný hokej:):):)
Popíši vám jak vypadá odlov keše vzdálené 25 km od domova v lese na cestě ve vzdálenosti 400m od silnice.
Pro ty kterí neví o jakých GPSkách mluvím, tak upozorňuji, že žádné rychle přepínací profily nemají.
Takže se na zapnuté topo podívám, kde keš leží, najdu průsečík lesní cesty a silnice a doufám, že opravdu existuje. Zde si uložím bod. Poté si vlezu do GPSky menu, nastavení mapy a vyberu atlas. Odklikám a vrátím se zpět. Teď musím vlézt do hlavního menu, nastavení, routing a zde se proklikat a pěšáka změnit na automobil. Poté se můžu opět odklikat a vrátit se na mapu. Následuje hledání a výběr uloženého bodu. Enter, naviguj, auto a enter. Chvilinka počítání a můžeme jet. Po příjezdu na místo, v případě, že mám kliku a ta cesta opravdu existuje, tak si dám menu, nastavení mapy, výběr topo. Odklikám zpět, vlezu si do hlavního menu, trasování, proklikat a změnit z auta na chodec. Odklikat zpět na mapu, hledání, najít bod (keš) zvolit, navigovat, auto, výpočet a v případě, že v routování není chyba a GPSka nechce někam jinak, kde se ji to zdá lepší, tak můžeme vyratit. A to mluvím o případu, že ta cesta existuje. V případě, že né, tak si stejným způsobem vraťte topo, aby jste viděli cesty, uložte další bod, vraťte stejným způsobem Atlas a můžete učinit další pokus, dokud nebudete slavit úspěch.;):D
Před mnoha lety jsem se jednou na eventu na Hurkach ptal Hageuse (tedy jestli víte o kom mluvím, to je totiž ten správný tůůůrista) proč furt má toho žluťase (pro neznalé, nemapové GEKO), když tehdy Vista s barevnou topo, není takový peníz, tak mi odpověděl, že s barevnou topo ta tůristika už není takové vzrůšo a takový adrenalin. Myslím si, že v tuto chvíli se Garminu podařilo do geocachingu zavést takové vzrůšo a adrenalin, že i Hageus by se divil.;):D
Pro ty kterí budou mít plnou hlavu nápadů, jak to urychlit a zjednodušit, tak podotýkám, že varianty o obou zapnutých mapách najednou jsou liché, páž toto jsme také zkoušeli a nejprve to vypadalo, že to bude i fungoval, ale ouha. GPSka si routovací body primárně bere z Atlasu, ovšem jak někde vedou silnice blízko u sebe a je mezi nima polňačka, tak si veme routovací data z topo a hup na pole. No co chtěl jsi nejkratší, tak tady ji máš. Bohužel po celodopoledním zkoušení asi jiná alternativa neexistuje. Takže teď by to chtělo, jestliže Garmin věnoval Atlas zdarma, jestli také bude věnovat nové GPSky za staré, nebo alespoň čudlíky k těm starejm, páč takhle najdu sto pixel a ty knofliky vyladaj. Teď mne tak napadá, že ještě spočítám, na kolik kliknutí mne vyjde nález jedné keše.;)

ano, to je to, o čem jsem včera napsal stručně a velmi eufemisticky "Na některých přístrojích je totiž funkční koexistence více map současně dost problematická." (etrex legend HCx, a zkuste si jen listovat v menu v seznamu mapových oblastí a klikáním vypínat a zapínat...protože více map zapnutých přes sebe opravdu není funkční ideál) :D
  • 0

#191 Cejda

Cejda

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 172 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 11:32

A ješte takovou drobnost. Topografická mapa neznamená turistická. Topografická mapa znamená mapa obsahující topografická a geografická data, jako například výškový systém atd.
  • 0

#192 Cejda

Cejda

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 172 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 11:53

Tak jsem si to odklikal a odpípal. Výše popsaný odlov, znamená 83 pípnutí GPSky. To znamená, že jsem zmáčknul 83x nějaké tlačítko.;) To je dost né? Na té samé 60CSx s TOPO 2012 to je na 9 pípnutí, to jest na 9 zmáčknutí jsem u krabice. Tak nevím, najít za den 10 krabic a přitom 830x zmáčkout GPSku tak při 1000 nálezech mám palec jak tramvaják od zvonku.
  • 0

#193 koko0925

koko0925

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 85 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 11:55

Zlatý profily...
  • 0

postupně: Garmin 12, Etrex C, Vista HCx, Dakota 20, Oregony 300, 450, 600, Edge 705, 810, 1000 a nyní 1030.


#194 Dain & Olik

Dain & Olik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 704 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 12:03

michal_a_jana napsal/a:
Z vyjadreni Garminu jsem pochopil ze technicky umoznit zaraz routovani pro auta i pesi nebylo mozne...


no to kdysi tvrdili i o routovani po TZ, ze to neni mozne. ja mam nazor opacny - technicky to nepochybne mozne je. zcela jednoduse podle nastaveni auto, cyklista, pesak .... bude ignorovat cesty podle vyznamu. hacek bude v datech - jakmile by se vyskytla sebemensi chybka, tak auto skonci u lesa, u reky, nad skalou a nazdar, se z toho se pak vsichni zjevi.
proste stejne jako predtim prohlasovali, ze routing TZ nejde - nepochybne kvuli obave z funkcnosti pri datech, co maji k dispozici, tak ted to same plati o kombinaci routing TZ a auto.
  • 0

#195 Cejda

Cejda

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 172 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 12:29

Dain & Olik napsal/a:

michal_a_jana napsal/a:
Z vyjadreni Garminu jsem pochopil ze technicky umoznit zaraz routovani pro auta i pesi nebylo mozne...


no to kdysi tvrdili i o routovani po TZ, ze to neni mozne. ja mam nazor opacny - technicky to nepochybne mozne je. zcela jednoduse podle nastaveni auto, cyklista, pesak .... bude ignorovat cesty podle vyznamu. hacek bude v datech - jakmile by se vyskytla sebemensi chybka, tak auto skonci u lesa, u reky, nad skalou a nazdar, se z toho se pak vsichni zjevi.
proste stejne jako predtim prohlasovali, ze routing TZ nejde - nepochybne kvuli obave z funkcnosti pri datech, co maji k dispozici, tak ted to same plati o kombinaci routing TZ a auto.


Davide pro starší GPSky to řešení asi nemá, dnes jsem to zkoušel se dvěma zapnutýma mapama, (to je cca jako by jsi měl routing po všem v jedné mapě). Jedna routuje po silnicích a druhá po cestách. A ať tam nastavíš v routingu jakoukoliv hodnotu (rychle, kratší) tak výsledek je stejnej. Tedy při nastavení rychlejší čas, je to o kapánek lepší, ale jakmile máš spojku (polňačku) mezi dvěma silnicema a ona si spočítá, že je rychlejší jet pomalu po poli 300m, než do toho samého bodu rychle 6km po silnici, tak už tam frčí. Nevím jak to máš ty na Coloredu, ale šedesátka je s tíhle nepoužitelná. U 62 při přesném nastavení profilů je to šílenej opruz, ale proti 60 je to procházka růžovým sadem.
  • 0

#196 michal_a_jana

michal_a_jana

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 12:41

Cejda napsal/a:
Tak jsme se vrátili z krčáku a navigace po turistických cestách v realu vypadá asi takto. Stojíme na Chodově v Krčáku u zelené turistické značky dáme navigovat rovnou za nosem po zelené na bod ve vzdálenosti 400 m. Typ routingu je zvolen chodec. GPSka si to spočítala a my se vydali na cestu. Samozřejmě že jinou, než spočítala GPSka. My chtěli rovně po zelené, ona jinudy. Po cca 150 metrech jsme udělali fotku GPSky jak to vypadalo na displeji. Z fotky je patrno, že jsme určitě lepší cestu zvolili my. GPSka se šla projít někam dolů z kopce a potom zase hore.


Tezko rict proc te ta GPSka tahla jinudy, me to v basecampu naviguje opet spravne, tou cestou co jste zvolili vy.

Přiložené miniatury

  • 1_38.jpg

  • 0

#197 hanska

hanska

    honzak83

  • Members
  • PipPipPip
  • 625 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 12:42

Garmin Topo Czech je odjakživa deklarována jako turistická mapa!!! A pokud si někdo koupí turistickou mapu a bude ji využívat 90 % času pro navigaci v autě, pak je jen jeho problém, že si nezakoupil autonavigaci.
  • 0

#198 Dain & Olik

Dain & Olik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 704 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 12:50

ja uz si presne nepamtuju, jak to bylo v barevnem legendovi c, co z neho pak dalsim vyvojem udelali hcx, ale myslim, ze i tam v nastaveni byla jakasi preference auto x pesi. ono to tedy nikdy nefungovalo, ale s timhle se da pracovat ve stylu - k nastaveni auto prirad silnice tehle a tehle urovne. teda ze te to klikani jeste bavi, ja bych se uz davno vratil k 2012 :). ale mas pravdu, pro vsechny gps starsi nez colorado se tim nikdo nebude zabyvat. jinak prehazovani profilu je opruz na vsem, kolecko colorada ma jednu vyhodu, ze s nim otocis a popojedes naraz o par radku v menu niz. kolecko colorada ma i jednu nevyhodu, ze s nim otocis a vzdycky tu polozku co potrebujes prejedes dolu. pak ji jeste pri navratu nekdy prejedes i nahoru :D.
  • 0

#199 dr.vota

dr.vota

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 459 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 12:54

hanska napsal/a:
Garmin Topo Czech je odjakživa deklarována jako turistická mapa!!! A pokud si někdo koupí turistickou mapu a bude ji využívat 90 % času pro navigaci v autě, pak je jen jeho problém, že si nezakoupil autonavigaci.

to se pleteš, TOPO Czech byla vždycky deklarovaná jako TOPO, nikoliv tourist B)
  • 0

#200 Dain & Olik

Dain & Olik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 704 příspěvků(y)

Publikováno 25 červen 2013 - 12:55

hanska napsal/a:
Garmin Topo Czech je odjakživa deklarována jako turistická mapa!!! A pokud si někdo koupí turistickou mapu a bude ji využívat 90 % času pro navigaci v autě, pak je jen jeho problém, že si nezakoupil autonavigaci.


hus, ty odjakziva kolovratku :). odjakziva pocinaje cislem 1 mela TopoCzech navigaci pro auta. to ze neumis u druheho parezu zahnout doprava by nemel byt duvod, aby tuto huste pouzivanou funkci zrusili, protoze se bali fiaska s kombinaci silnice x pesak :). meli vydat specialku pro nevedici si rady s orientaci na dvoukilometrovem vyletu a ne zrusit fungujici produkt.
  • 0




2 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 2 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama