
Nová loterie Českých drah: pojedeš - nepojedeš aneb příběh ze života obyčejného kačera
#141
Publikováno 27 May 2013 - 16:15
#142
Publikováno 27 May 2013 - 16:17
Citace
Jenže v tomto konkrétním případě tam byla dokonce "rozšířená přeprava spoluzavazadel, především jízdních kol".sokol282 napsal/a:
Ohledně těch kol to není jednoduché pokud není v jízním řádu napsána přeprava kol máš smůlu pak záleží na průvodčím
#143
Publikováno 27 May 2013 - 16:19
Citace
hanska napsal/a:
... Buďto je to nevědomost nebo takto jednají na pokyn z vyšších míst, obojí je ovšem smutné.
Bohužel si myslím, že to je pokyn z vyšších míst. Moje zkušenost při cestě z Olomouce do Opavy minulý týden.
Lístek (student): Olomouc - Opava = 97 korun. Ten je účtován automaticky
Lístek (student): Olomouc - Ostrava; Ostrava - Opava = 81 korun. Ten však dají pouze tehdy, když si člověk o to sám řekne.
No a zeptal jsem se, proč mi to teda nedal levněji automaticky - bylo mi odpovězeno, že mají pokyn, že to nesmí tak dělat. Že pokud to člověk chce levněji, musí se starat sám.
Ale jinak k tématu - cestování vlakem mám strašně rád a nikdy jsem neměl žádný problém při jízdě s kolem. Poslední dobou jsem však začal vozit kolo autobusem - kde jsem se také nikdy nesetkal s problémem a řidiči byli vždy vstřícní.
#144
Publikováno 27 May 2013 - 16:49
#145
Publikováno 27 May 2013 - 18:22
Samsung Galaxy S5 (aDrake / WhereYouGo)
zpracováno programem GeoGet.
Systémy a programy se nechovají náhodně, chovají se zcela chaoticky. (Medvídek, 2006)
Pište prosím do svých logů čas, zajímá mě, s kým jsem se minul. Dík.
#146
Publikováno 27 May 2013 - 18:28
Citace
V tom máš pravdu. Zaměstnanci mnohdy neví.hanska napsal/a:
Všem zapřísáhlým obhájcům ČD doporučuji najít nějakou výhodnou nabídku a pak si chtít koupit jízdenku na ní přímo na nádraží - zaměstnanci ČD snad v 95 % případů budou tvrdit, že to neexistuje, nelze to použít... Buďto je to nevědomost nebo takto jednají na pokyn z vyšších míst, obojí je ovšem smutné. Bohužel např. při cestách do zahraničí lze přes e-shop zakoupit jízdné jen na pár vybraných spojů, takže se nákup takovéto zvýhodněné nabídky přinejmenším změní v několik desítek minut trvající dohadování se:(
Proto se lidem snažím vyhnout jak jen to jde.
---
V každém případě (jako snad ve všem) si člověk udělá svoje pro a proti, zamyslí se nad tím a pak použije tu přepravu, která mu výjde výhodněji (a to ne nutně finančně).
Ne?

Lovím zážitky a zakládám body. | https://openstreetmap.cz/
#147
Publikováno 27 May 2013 - 18:40
#148
Publikováno 27 May 2013 - 18:58
Citace
A nehorší je, pokud jsou ty jedny sice dražší, ale oboje chutnají hnusně gumově. Což je bohužel v poslední době u spousty produktů pravděpodobnější varianta.zvedavkanocni napsal/a:
... Když budou jedny za čas sice dražší, ale chutnější, asi si pro ně ten, kdo si to bude moci dopřát, dojde i tak ...
Ale to bylo jen tak pro zasmání.
#150
Publikováno 27 May 2013 - 20:04
ČD: (zdroj)
"České dráhy i letos o prázdninách nabídnou pro velký úspěch Jízdenku na léto. Ta umožní v období mezi 1.7.2013 a 31.8.2013 po dobu platnosti (14 po sobě jdoucích dní) neomezené cestování všemi vlaky ČD v 2. vozové třídě. Předprodej jízdenek začíná 5.6.2013. Základní cena je 1190 Kč, pro držitele In-karty či karty ISIC je pak cena 990 Kč."
ZSSK: (zdroj)
"Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) pripravila od 1. júla do 31. augusta 2013 pre držiteľov preukazov JUNIOR RAILPLUS EURO<26, KLASIK RAILPLUS, SENIOR RAILPLUS a pre držiteľov žiackych preukazov platných na ZSSK letnú akciovú ponuku na neobmedzené cestovanie vlakmi ZSSK počas 31 dní."
ÖBB: každoročně je v nabídce Sommerticket. Letos zatím nebyl potvrzen (AFAIK).
Loni byla ve variantě 20-26 let cena 69 eur, a to za skoro neomezené cestování ve 2. třídě vlaků ÖBB. Každoročně neplatí v době od 00:00-08:00 ve všední dny. A to nejlepší - bývá platná po celou dobu prázdnin, loni 2. 7. - 9. 9. 2012.
---
Osobně zkombinuji minimálně tu českou Jízdenku na léto a doplatkem do jedničky (protože pohodlnost auta a pocit "s nikým se nemačkám" docela chápu

Lovím zážitky a zakládám body. | https://openstreetmap.cz/
#151
Publikováno 27 May 2013 - 21:24
iGET Blackview GBL6000Pro, Android 11, a:Drake 6.08 + OSM (paws), GeoGet 2.11.8.821, GeoKuk 5.1.0, Locus Map 4
S úsměvem jde vše líp
#152
Publikováno 27 May 2013 - 21:33
#153
Publikováno 27 May 2013 - 22:09
iGET Blackview GBL6000Pro, Android 11, a:Drake 6.08 + OSM (paws), GeoGet 2.11.8.821, GeoKuk 5.1.0, Locus Map 4
S úsměvem jde vše líp
#154
Publikováno 27 May 2013 - 22:18
Citace
To je ale naprosto správný názor.strycek skrblik napsal/a:
No a zeptal jsem se, proč mi to teda nedal levněji automaticky - bylo mi odpovězeno, že mají pokyn, že to nesmí tak dělat. Že pokud to člověk chce levněji, musí se starat sám.
Citace
Vlak má proti autu i několik komfortních výhod:Solim napsal/a:
No ctu tu diskuzi a nejak nerozumim.
V sobotu jsem jel rychlikem R770 z Prahy do Lovosic a nejak jsem se tam skoro nemohl hnout jak bylo narvano, tak jsem si rekl, dobre, vecer bude volno. Ale ouha vecer jsem jel rychlikem R789 a nasel jsem jen jedno volne misto, coz mne akorat stacilo, ale dalsi lide uz zustali stat. A tak jsem hodne dlouho premyslelm proc ti lide nejezdi auty, pamatuji, ze na teto trati nikdy nebylo tak plno. Jak jsem koukal po lidech tak jsem tam nesel alespon 10 lidi, co jeli rano tim samym rychlikem. Kdyz jsem rano poslouchal ty lidi okolo sebe, tak jsem z debat pochopil, ze skoro vsichni maji auta. Tak safra proc jezdi vlakem? U mne to je jasne, ja jezdim sam a u mne je vlak levnejsi, ale jak to u ctyrech lidi? Pocitat umim, ale pozorovani ve vlaku rika neco jineho.
Tak jak to je s tou vyhodnosti vlaku a auta? Posledni dobou pozoruji spis masivni narust lidi ve vlacich a to na dost dlouhe vzdalenosti (treba Praha-Luhacovice).
1) policajti tě tam nemůžou vybodovat za rychlost
2) můžeš chlastat před jízdou
3) můžeš chlastat během jízdy
#155
Publikováno 28 May 2013 - 5:10
Samsung Galaxy S5 (aDrake / WhereYouGo)
zpracováno programem GeoGet.
Systémy a programy se nechovají náhodně, chovají se zcela chaoticky. (Medvídek, 2006)
Pište prosím do svých logů čas, zajímá mě, s kým jsem se minul. Dík.
#156
Publikováno 28 May 2013 - 8:35
Citace
Ta slovenská nabídka je sice na první pohled lákavá, ale má jedno velké ale - Klasik Rail plus stojí dalších 35 euro, bohužel mají jen roční varinatu, pokud by byla varianta na léto dejme tomu za 10 euro, jistě by to bylo lákavější. Takto je to navíc cca 800 Kč, což už je dosti. Ideální by to bylo tak, jak to mají ČD - nižší cena pro majitele oněch karet, vyššé (dejme tomu o 5 euro) pro lidi bez oné karty.honny napsal/a:
Abych tu jen blbě nekecal a dal tip automobilistům a všem ostatním (pokud to tu ještě neproběhlo). Středoevropské dráhy stejně jako loni mají různé letní celosíťové jízdenky...
ČD: (zdroj)
"České dráhy i letos o prázdninách nabídnou pro velký úspěch Jízdenku na léto. Ta umožní v období mezi 1.7.2013 a 31.8.2013 po dobu platnosti (14 po sobě jdoucích dní) neomezené cestování všemi vlaky ČD v 2. vozové třídě. Předprodej jízdenek začíná 5.6.2013. Základní cena je 1190 Kč, pro držitele In-karty či karty ISIC je pak cena 990 Kč."
ZSSK: (zdroj)
"Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) pripravila od 1. júla do 31. augusta 2013 pre držiteľov preukazov JUNIOR RAILPLUS EURO<26, KLASIK RAILPLUS, SENIOR RAILPLUS a pre držiteľov žiackych preukazov platných na ZSSK letnú akciovú ponuku na neobmedzené cestovanie vlakmi ZSSK počas 31 dní."
ÖBB: každoročně je v nabídce Sommerticket. Letos zatím nebyl potvrzen (AFAIK).
Loni byla ve variantě 20-26 let cena 69 eur, a to za skoro neomezené cestování ve 2. třídě vlaků ÖBB. Každoročně neplatí v době od 00:00-08:00 ve všední dny. A to nejlepší - bývá platná po celou dobu prázdnin, loni 2. 7. - 9. 9. 2012.
#157
Publikováno 28 May 2013 - 9:02
Citace
A přesně to je důvod proč to v mnohých vozech vypadá jako kdyby jím nedávno jela skupina neandrtálců a proč jsou například noční vlaky považovány za nebezpečné.shaman3 napsal:
2) můžeš chlastat před jízdou
3) můžeš chlastat během jízdy
Diskuse je už zcela mimo původní rámec, dovolím si ji tímto opustit.
#158
Publikováno 28 May 2013 - 9:33
Citace
Solim napsal/a:
No Ti nevím... tohle je totiž přímo má domovská trať, abych tak řekla, a protože ÚL-Pha a zpět jezdím dost často jak v teď, tak jsem jezdila i v minulosti, tak bych řekla, že lidí spíš ubylo. Jezdí pořád dost, ale dříve se mi stávalo jen výjimečně, že jsem si sedla. Prakticky jsem automaticky počítala s tím, že do Pha se stojí. To se mi teď už několik let nestalo.
Jinak na služby českých drah, které mohu porovnávat opravdu dlouhodobě, dalo by se říci, že dráhy využívám celý život, tak se mi žádné extra zlepšení nejeví. Běžný rychlík je složený z vozů, které už měly být před 20ti lety vyřazeny, průvodčí jsou kus od kusu, člověk od člověka, zdvořilí nebo nevrlí, ceny celkem příšerné, když člověk neví dopředu 2 měsíce, že pojede zrovna ten a ten den, aby si pořídil výhodnou jízdenku.. atd. Zadařilo se mi cestovat vlaky i různě po Evropě a třeba takové ty úplně nejobyčejnější vlaky (u nás osobáky) v Itálii.. na to nemají ani naše écéčka.
A ještě k tématu - kdyby mě chtěla průvodčí vyloučit z dopravy, tak bych tedy ale vyžadovala na místě jasné zdůvodnění.
Také mám jednu zkušenost, kdy na nás průvodčí už ve vlaku nevrle halekala, že jsme neměli vůbec nastupovat, že vlak je plný (byl zamístenkovaný nějakým školním zájezdem dánských studentů) a že nám vlastně vůbec neměli dovolit nastoupit. Ale to si samo měla vyřídit s kolegy na zastávkách cestou, kde to měli hlásit...
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů