Nevím, kam to zařadit, ale podle četných diskusí (a často si protiřečících blábolů) na různých auto-moto fórech bych si dovolil uvést, co jsem dnes zjistil.
Jde o otázku, zda odpojovat či neodpojovat při nabíjení baterii v autě.
- Musíte odpojit jeden (záporný) pól akumulátoru. Pak by se měl akumulátor nabít na 14,4 V (resp. na zimních 14,7 V, pokud to nabíječka umožňuje).
- Když ho neodpojíte, tak budete rádi, když vám nabíječka dá něco málo přes 13 V.
- (Myslím napětí během nabíjení, ne po odpojení nebo po přechodu nabíječky do udržovacího režimu!)
Klidový odběr našeho Fordu Focus je zpočátku cca 0,5 A (žárovka uvnitř a panely, než zhasnou; pak to bude trochu méně). Pokud takový odběr trvá, tak inteligentní nabíječku akorát zblbnete a ona to nakonec předčasně vzdá. A o těch tabulkových 14,7 V (u mne vypnula při 14,76 V) si můžete nechat jenom zdát... Dnes jsem to vyzkoušel s nabíječkou BOSCH C1, ale u C3 a mnoha dalších to jistě bude podobné. Mám pár měsíců starou Vartu Silver 52 Ah
P.S. kladný pól si můžete přikrýt kouskem plastové fólie. Také jí kus vložte mezi záporný pól baterie a odpojenou svorku elektr. sítě; na záporný pól baterie připojte mínus (černou) svorku nabíječky.
Dodatek: P.S. 2. Chápu, že se řadě lidí nechce si "rozházet" elektroinstalaci auta odpojením baterie (u našeho Focusu se naštěstí jen musí odkódovat rádio), ale ať se pak nediví, že mu jeho nabíječka nějak málo nabíjí...
Třeba toto sdělení někomu pomůže, nebo aspoň vám ušetří čas hledání na fórech.
Tento příspěvek byl upraven od ladislavappl: 07 prosinec 2018 - 23:28
Quaerendo invenietis (Kdo hledá, najde).