16 aut.
Na pole vyjela všechna auta v 8:00.
Nevěřte tomu. Pracuji v oboru. Jestli měli vyjet v osm, vyhrabou se tak v devět. A do desíti se jedna z těch pleček vysype.
Publikováno 09 February 2014 - 21:07
16 aut.
Na pole vyjela všechna auta v 8:00.
Nevěřte tomu. Pracuji v oboru. Jestli měli vyjet v osm, vyhrabou se tak v devět. A do desíti se jedna z těch pleček vysype.
Publikováno 09 February 2014 - 21:12
OK, já to bral podle "se stihne vrátit na pole" že začátek je na poli v 8:00 a ne v závodech
Publikováno 09 February 2014 - 21:18
Napsat si příjezdy aut pod sebe podle časů - to je to "grafické" řešení, já to potřebuju matematicky...
My tedy vycházeli z toho, že v 8:00 auta vyjíždějí z pole, úvaha počítat ještě cestu na pole mne napadla až později, tzn. že první odjezd z pole je v 8:10, 8:15 a 8:06, což znamená další auto navíc (jestli dobře počítám)...
Martinovi vypadlo třetí auto v 11:12 a tím se dostane na výsledek, který vyšel nám. Tiskaři, tobě vypadlo první auto v 11:10, druhé v 11:15 a třetí v 11:06 a 11:18 (auta sledujeme do 11:20)...
Matematicky jsem to vzala tak, že mezi 8 a 11:20, tj. za 200 minut projelo auto A1: 200:20= 10, A2: 200:30= 6, 200:12=16, tj. celkem 32x, od toho odečetla auta za 8- 9:30, tj za 90 minut projelo auto A1: 90:20= 4, A2: 90:30= 3, 90:12=7, tj. celkem 14x, no a vyšlo mi 18 aut, což je evidentně špatně, vypadlo mi jedno auto v 9:30... By mne zajímalo, kde je v této úvaze chybka.
Publikováno 09 February 2014 - 21:27
to jedno auto je to druhé, co projede přesně v 9:30, tudíž je odečteno, správně by se mělo odečítat do 9:29
Tento příspěvek byl upraven od mmartin1977: 09 February 2014 - 21:29
Publikováno 09 February 2014 - 21:37
No vidíš to, to je dobrý nápad, zkusím to vysvětlit 11-ti letému dítku :-). Myslím ale, že to stejně nepochopí...
Publikováno 09 February 2014 - 21:40
Tento příspěvek byl upraven od Tiskar94: 09 February 2014 - 22:16
Publikováno 09 February 2014 - 22:15
EDIT: Cítím se jako mistr světa, že mi to vyšlo. Jediné, co to trochu kazí, je vědomí toho, že se jedná o domácí úkol pro děti ze základní školy...
Tiskaři :-), toto moje mozková kůra večer už nepobere, ale popřemýšlím ráno, jak jsi to myslel... Ale vysvětlení Martina, že odečítám auta jen do 9.29 mi přišlo jednoduché a dostačující). Já nahoru tedy nic nezaokrouhluju, počítám jen "celé" objevení se na poli, tj. jen celou část čísla.
Matika ještě jde, ale čeština, to je občas větší sranda - tím nemyslím gramatiku, ale úlohy typu: Utvořte věty podle zadání slovních druhů:
3 2 1 5 7 1
nebo
1 7 2 1 5 7 3 2
(1= podstatná jména, 2 = přídavná jména, 3 = zájmena atd.)
Publikováno 09 February 2014 - 22:25
Jenom vsuvka pro Kulíška a další zájemnce.
Pranostiky na celý rok
jsou ke stažení:
http://appl.l.sweb.cz/IMG_0001.jpg
http://appl.l.sweb.cz/IMG_0002.jpg
Kdyby byly malé, tak můžu nahrát větší.
Tento příspěvek byl upraven od ladislavappl: 09 February 2014 - 22:28
Publikováno 09 February 2014 - 22:32
Já to přečtu dobře, větší asi netřeba. Díky! Mám fajn čtení na večer.
Publikováno 09 February 2014 - 22:35
Také moc děkuji Něco takového jsem přesně potřebovala najít.
Publikováno 09 February 2014 - 23:53
Vysvětlení Martina sice funguje, avšak po stránce logické, nikoliv početní.Tiskaři :-), toto moje mozková kůra večer už nepobere, ale popřemýšlím ráno, jak jsi to myslel... Ale vysvětlení Martina, že odečítám auta jen do 9.29 mi přišlo jednoduché a dostačující). Já nahoru tedy nic nezaokrouhluju, počítám jen "celé" objevení se na poli, tj. jen celou část čísla.
Publikováno 10 February 2014 - 7:16
početně to vychází taky, stačí v tom původním výpočtu upravit těch 90 minut na 89
mezi 8 a 11:20, tj. za 200 minut projelo auto A1: 200:20= 10, A2: 200:30= 6, 200:12=16, tj. celkem 32x, od toho odečetla auta za 8- 9:29, tj za 89 minut projelo auto A1: 89:20= 4, A2: 89:30= 2, 89:12=7, tj. celkem 13x
Publikováno 10 February 2014 - 7:22
Jojo, souhlasím s Martinem. Jestli to Tiskaři dobře chápu, ty bereš jako výchozí bod sklad - my s Martinem pole... Pořád to musím brát optikou žáka 6. třídy, přijde mi, že kdyby měli počítat ještě půlobrátku - posun startovního času (i když z toho, jak to zadání je napsané by se asi mělo), bylo by to trochu moc logických úvah najednou. Dám vědět, jestli budou ve škole probírat "správné" řešení, dítko se snad aspoň poučilo, že když už to neumím "spočítat", můžu si občas v případě nouze vypomoct jinak (tj. soupisem časů). U mne by body za snahu určitě získala :-).
Publikováno 10 February 2014 - 7:34
Zapomněla jsem všem poděkovat, že se příkladu věnovali. Takže díky.
Publikováno 10 February 2014 - 12:48
Teď se sice věnujeme náklaďákům na poli, ale je tu stále ta otázka:
Který svatý má tři ucha?
Napovím obrázkem. Vidíte, že má 1) pravé ucho, 2) levé ucho a 3) ucho džbánu.
Publikováno 10 February 2014 - 13:17
Teď se sice věnujeme náklaďákům na poli, ale je tu stále ta otázka:
Který svatý má tři ucha?
Napovím obrázkem. Vidíte, že má 1) pravé ucho, 2) levé ucho a 3) ucho džbánu.
Tento příspěvek byl upraven od Novaci_KH: 10 February 2014 - 13:20
Publikováno 10 February 2014 - 14:21
Na hlavě má "uši". Aby měl tři "ucha", měl by držet v druhé ruce igelitku.
pěkná představa, takový svatý Houmlez z Kauflandu
Publikováno 10 February 2014 - 17:12
Nebo šel z nějakého rautu. V igelitce si nesl domů chlebíčky a ve džbánku víno... .
Napřed tam byly stoly švédské (čili plné dobrot), ale za chvíli české (tj. prázdné).
Vzpomínám na jeden seminář, kdy tři korpulentní kolegyně obstoupily stolek s dorty a sladkostmi tak neprodyšně, že nikdo neměl šanci proniknout k dobrotám, dokud všechno nesnědly .
Teď už to snad můžu prozradit: Opravdu je to sv. Florián, patron hasičů a dalších profesí často majících něco společného s ohněm.
V němčině existuje tzv. Princip svatého Floriána (Sankt-Florian-Prinzip), který vyjadřuje úsloví : „O heiliger St. Florian, verschon mein Haus, zünd andre an.“ (Ó svatý Floriáne, ušetři můj dům, zapal jiný.). My to známe spíš jako: "ať chcípne sousedovi koza..."
Tento příspěvek byl upraven od ladislavappl: 10 February 2014 - 17:31
0 uživatelů, 5 návštěvníků 0 anonymních uživatelů