Groundspeak samozřejmě dobře zná marketingovou sílu ikonek, a pro svoje akce to rád využívá. Nijak mi to nevadí – hře to neškodí a vynaložené úsilí na nakreslení nové ikonky je minimální, takže se nedá říct, že kvůli změně Block Party na „Block Party #2“ stojí práce na jiných projektech. To má úplně jiné důvody.
Jak píše k-lord, velikost amerického „geotrhu“ bych moc nepřeceňoval. Ano, je to velká země, ale naši posedlost krabičkami neznají. Protože tam pracovně jezdím poměrně často tak mám možnost sledovat stagnaci a možná i postupný úpadek celé hry. Keše tam sice jsou, ale skoro nikdo je nehledá. Řekl bych, že se jim podařilo otrávit sami sebe nudou powertrailů a městských krabiček o ničem. Příklad: Vloni v únoru jsem si v kopcích nad Malibu Beach našel pár keší. Je to jen pár kilometrů od centra Los Angeles, nádherný výhled na Tichý oceán, udržovaná turistická stezka s informačními tabulemi. Každých 200 m keš, začátek powertrailu táhnoucího se kilometry daleko (viz obrázek). No a např.
GC333P5 našlo po mně za celý rok jen šest lidí. A není to proto, že jsou Amíci líní a že je to daleko od parkoviště – po trailu se pohybovala spousta výletníků - turistů, běžců, rodin s dětmi. A jiná keš ze stejného dne:
GC1A2KZ. Je to na jednom z nejturističtějších míst L.A., pár kroků od promenády v Santa Monice, opět super výhled na pláž a oceán, vedle krásný park plný lidí – a má celých 18 nálezů za poslední rok, z toho odhadem polovina turistů z Evropy.
Eventů jsem v USA navštívil jen pět: Dvakrát GPS Maze, Block Party v Seattlu, Maker Madness event v Kentucky a jeden místní sraz v Ohiu – geosnídaně v klasickém bistru na kraji města. Všechny byly velmi „neadrenalinové“ a „neakční“, ale je to jen malý vzorek, takže nedokážu kvalifikovaně posoudit jestli většina eventů v USA je právě takových.