Přejít na obsah


Fotka

Byl zrušen starý formulář pro zakládání keší

groundspeak

  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
46 odpovědí na toto téma

#1 AHA & team

AHA & team

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 459 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 7:32

Jen pro informaci, původní jednostránkový formulář pro zakládání keší byl zcela nahrazen novým průvodcem založení keše, který byl dlouho betatestován.

Na fóru Groundspeaku je oznámení o všech změnách v této aktualizaci. A ten průvodce je na prd, zdržuje.


  • 1

#2 Guest_Ištván_*

Guest_Ištván_*
  • Guests

Publikováno 14 May 2014 - 7:42

Jinými slovy: všechny dříve založené listingy opět nabývají na ceně B)


  • 0

#3 Smrk

Smrk

    proti proudu

  • Members
  • PipPipPip
  • 5271 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 7:54

Ta mapa s kolečky je super, když tam nejsou multiny, mysterky a skryté stage :-)


  • 6

#4 Roman_Jaromer

Roman_Jaromer

    Roman_Jaroměř

  • Members
  • PipPipPip
  • 4202 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 8:37

Proboha, a jak založím event nebo CITO?

 

http://www.geocachin...pelocation.aspx (viz. obrázek).

 

 

Přiložené miniatury

  • zakladani.jpg

  • 0

#5 r6ak

r6ak

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 71 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 8:41

ta mapa s kolečky je jako by ji někdo vytvořil na mých HC - ale já to fakt nebyl :)

 

smysluplnost takové mapy je asi tak dobrá, jako že ve školním řádě najdeš zákaz kouření na záchodě. Kdo má zájem o nekolizní místo, snadno se podívá na geocaching.com/map a odhadne 161m od tradiček. Když neví, jestli je to 159 nebo 162 m, tak si to přenese do mapy nebo požádá revírníka, který má beztak konečné slovo. Závěr: kolečková mapa je hodně zbytečný krok.


  • 0

Festina lente ...

 

http://r6ak.cz/gc


#6 KRON family

KRON family

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2293 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 8:41

Mapa s kolečky fyzických krabic je už delší dobu.
Abych upřesnil informaci z prvního příspěvku, nově jsou k dispozici dva formuláře. Jeden pro fyzické keše a earthky, druhý pro eventy. Oba se dají rozkliknout na www.geocaching.com/seek/.
Stejně tak listingy stávajících keší se nově upravují v takové směsici starého a nového formuláře.

A nově nelze formulář dokončit bez napsání reviewer note.
 
Věnujte prosím pozornost následujícím řádkům:
a, u multin je nově ve formuláři pro editaci listingu možnost volby, zda se na úvodních souřadnicích nachází fyzická stage, či pouze virtuální. U některých multin je to automaticky předvyplněné, u jiných nikoliv.

Groundspeak žádá všechny ownery dodnes publikovaných multin, aby zkontrolovali své listingy a pakliže není předvyplněno, zvolili zda je na úvodních souřadnicích stage fyzická či virtuální. Proč zrovna ve formuláři pro editaci listingu a nikoliv waypointů, to je otázka.

 

b, došlo také ke změně waypointů a jejich pravidel. Nově jsou waypointy typu Final location, Parking Area, Physical Stage, Reference point, Trailhead a Virtual Stage. Kolizní pásmo 161m se nyní automaticky vztahuje pouze na  tradičky a Physical Stage, jako Final location se nově uvádí i poslední stage nefyzické earthky (zde tedy pravděpodobně bude systém nějak rozlišovat, zda je finální waypoint uveden u keše fyzického či nefyzického typu).

 

Ocením, pokud někdo na GeoWiki aktualizuje stránku s waypointy a stránku ohledně založení keše.


Tento příspěvek byl upraven od Tiskar94: 14 May 2014 - 9:08

  • 3

#7 r6ak

r6ak

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 71 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 8:46

Proboha, a jak založím event nebo CITO?

 

http://www.geocachin...pelocation.aspx (viz. obrázek).

počkej si na další verzi ;)

 

mno, kontaktoval bych pana nadlesního, třeba poradí ...


  • 0

Festina lente ...

 

http://r6ak.cz/gc


#8 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8816 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 8:55

Taky se mi zdá, že na nějaké typy zapoměli.

Mapa bez stagí multin a finálek je pochopitelně jen orientační, buď musíš mít bezpečně vyloveno, nebo se zeptat revírníka, jestli zamýšlené místo není v kolizi.

Ale na té mapě funguje GME ! Je to pěkné, i když zbytečné.

Editační formulář zůstal skoro stejný, takže editovat se dá stejně jako dřív. Tj. jednoduše, ale blbě pro toho, kdo neumí HTML.


Tento příspěvek byl upraven od mpik: 14 May 2014 - 9:00

  • 1

#9 Novom

Novom

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 611 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 9:04

Tvorba eventů je možná ZDE, kde stačí kliknout na Create an Event. Osobně mi to přijde taky zbytečné, rozlišovat to, ale po prvotním zděšení, že nelze eventy zakládat, jsem se aspoň trošku uklidnil.


  • 0

#10 petulinka1

petulinka1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4316 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 9:21

No super. Tema jsem hodila jako dulezity. 

 

S tema multinama me pekne nastvali (stage), navic podle toho, co pise Ondra, v tom ted bude naramnej bordel. Nehelde na to, ze tam OPET nekdo neco neodmyslel... Achjo :(

 

Oddeleni listingu eventu je podle me volovina. 


  • 2

#11 Roman_Jaromer

Roman_Jaromer

    Roman_Jaroměř

  • Members
  • PipPipPip
  • 4202 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 9:24

Omlouvám se za paniku!

Přiznám se, nebýt tohoto vlákna, jdu normálně přes hledat a založit keš a asi si toho rozdělení všimnu :-).

 

b, došlo také ke změně waypointů a jejich pravidel. Nově jsou waypointy typu Final location, Parking Area, Physical Stage, Reference point, Trailhead a Virtual Stage. Kolizní pásmo 161m se nyní automaticky vztahuje pouze na  tradičky a Physical Stage, jako Final location se nově uvádí i poslední stage nefyzické earthky (zde tedy pravděpodobně bude systém nějak rozlišovat, zda je finální waypoint uveden u keše fyzického či nefyzického typu).

 

 

Tak tohle nechápu.

To jako už neplatí kolizní pásmo od FYZICKÉ finálky multiny, wheriga, mysterky???

Z toho, co jsi zde uvedl tomu tak rozumím, že platí pouze kolize tradičky a Physical Stage, ale už ne fynálky multiny, mysterky wheriga či letterboxu, co je to za blbost? Nebo se nově finálky uvádí jako Physical Stage?


  • 0

#12 Parkis

Parkis

    Parkis

  • Members
  • PipPipPip
  • 1912 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 9:29

to je asi jen nějaké nedorozumění, final samozřejmě kolizní být musí (odkud Tiskař čerpal?) Přejmenování Answer to question na Virtual stage a Stages of multicache na Physical stage je pak docela dobré zpřehlednění, spousta lidí v tom tápalo.


  • 4

#13 KRON family

KRON family

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2293 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 9:30

Roman: Nikoliv, je to s největší pravděpodobností tak, jak píšu. Tedy automaticky platí kolize pro tradičky a fyzické stage, u finálního waypointu pouze v případě že se nebude jednat o finální waypoint virtuální keše (tedy earthky). Systém pravděpodobně bude rozlišovat u kterého typu keše je finální waypoint vložen a podle toho buď kolize na finální waypoint platit bude, nebo nebude.

 

Parkis: Samozřejmě je možné že časem se bude finální waypoint počítat mezi typy vytvářející kolizi, ovšem proč by mělo být kolizní pásmo zrovna okolo poslední stage nefyzické earthky, to bych nechápal.


Tento příspěvek byl upraven od Tiskar94: 14 May 2014 - 9:32

  • 0

#14 Parkis

Parkis

    Parkis

  • Members
  • PipPipPip
  • 1912 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 9:33

Tak v tom případě je to v pořádku a defakto jako doteď, rozdíl bude jen u earthek, nic dramatického.


  • 0

#15 MiroslavRouta

MiroslavRouta

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1127 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 9:38

Co? Takže když udělám 10 mysterek který od sebe budou každá po 30ti metrech tak je vše v poho?
  • 0

#16 Guest_Ištván_*

Guest_Ištván_*
  • Guests

Publikováno 14 May 2014 - 9:45

Co? Takže když udělám 10 mysterek který od sebe budou každá po 30ti metrech tak je vše v poho?

Nikoliv, zarazí to reviewer.


  • 0

#17 Novom

Novom

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 611 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 10:06

Co? Takže když udělám 10 mysterek který od sebe budou každá po 30ti metrech tak je vše v poho?

Ale jo, bude to v pořádku, proč by nebylo? Takhle se sériové keše klidně dělat můžou, ale Final waypointy musíš mít od sebe minimálně 161 metrů. Jde jen o to, aby se ikonky na mapě nepřekrývaly.


  • 0

#18 Roman_Jaromer

Roman_Jaromer

    Roman_Jaroměř

  • Members
  • PipPipPip
  • 4202 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 10:07

Roman: Nikoliv, je to s největší pravděpodobností tak, jak píšu. Tedy automaticky platí kolize pro tradičky a fyzické stage, u finálního waypointu pouze v případě že se nebude jednat o finální waypoint virtuální keše (tedy earthky). Systém pravděpodobně bude rozlišovat u kterého typu keše je finální waypoint vložen a podle toho buď kolize na finální waypoint platit bude, nebo nebude.

 

Parkis: Samozřejmě je možné že časem se bude finální waypoint počítat mezi typy vytvářející kolizi, ovšem proč by mělo být kolizní pásmo zrovna okolo poslední stage nefyzické earthky, to bych nechápal.

 

Aha,

jak jsi to napsal jsem porozuměl, že už neplatí kolize NIKDE. Takhle je to samozřejmě v pořádku.

Bohužel bude problematičtější to nyní vysvětlovat začátečníkům, když budou mít "finálky" i earhtky. Trochu to nechápu, proč earthky nezůstali jako doteď, max. s tím, že měli několik WP.


  • 0

#19 Toniczech

Toniczech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 900 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 10:55

A vida, vida... Zrovínka včera jesm ještě kostru listingu zakládal po staru, dneska chtěl v jejím vystrojování pokračovat a opravdu - stará stránka  - při rozdvojení karty v prohlížeči mi to místo načtení editačního formuláře vyhodí přesměrování na onu jednu ze základních stránek Seek a cache. Nemám rád tyhlety registrační formuláře, dotazníky atp., které nejsou přehledné najednou, ale podávají to člověku po lžičkách stránku po stránce. To je vlastně kupování zajíce v pytli - na začátku odesílám část údajů a netuším na co a v jakém kontextu se mě to ještě všechno zeptá. (Tedy samozřejmě tady tuším, nakolik vidím, podstata věci se nezměnila, ale bez předešlé zkušenosti se zakládáním keší bych opravdu nevěděl, do čeho to strkám hlavu.) Takže keše cca od kódu 54R** výše už budou přihlašované přes novější rozhraní.

 

Jedno malé plus na tom všem asi bude - pár lidí tohle proklikávací martyrium snad dokáže odradit od zakládání stokusových trailů. :)

 

Vůbec, přijde mi to jako takový obecný trend, že si vývojáři vyvzpomínají takováhle rozhraní, samý obrázek a po lžičkách dávkovaná, co se snaží uživatele vodit za ručičku jak malá děcka. Prosím, budiž, mají-li za to, že části nebo dokonce značné části uživatelů to pomůže. Ale co nestrávím, je úplné zrušení té stávající jednostránkové "přihlášky". Tu měli nechat pro nás, co jsme o novoty nestáli a nestojíme. Upřímně řečeno, už takhle to bylo vůči nám dost otravné a neuctivé, když se člověk ke starému formuláři musel proklikat asi přes dvě nebo tři úvodní stránky toho nového. Když to srovnám, na projektech WMF sice taky postupem času zavedli spoustu takových vizuálních novot vč. velice obdobně řešeného nahrávacího rozhraní, ale vesměs ponechali uživatelům možnost nastavit si varianty skinu, editori atp. pro sebe ty staré, vyhovují-li jim tak víc.     


Tento příspěvek byl upraven od Toniczech: 14 May 2014 - 11:03

  • 7

#20 Jacka

Jacka

    Zlobení je dovoleno :D

  • Members
  • PipPipPip
  • 4214 příspěvků(y)

Publikováno 14 May 2014 - 11:19

Radši se tam zatim ani nebudu dívat, nebo se rozčílím :D! Kdyby radši konečně koukali zařídit, aby se mysterky a multiny se změněnejma souřadnicema na mapě posunovaly na ty nový souřadnice a další věci, který pořádně nefungujou. Fakt nechápu, proč furt vymejšlejí blbosti! Jediný plus vidím v tom, že možná ubude keší, zakládanejch desetiletejma děckama bez porady někoho staršího, tady se v poslední době vyrojily a je to často děs.


  • 0





Také označené jedním nebo více z těchto klíčových slov:groundspeak

1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama