Je tomu tak, GeoZávod 2014 je pro nás již minulostí. Zapojilo se do něj 163 hráčů, čímž se stal v Česku prozatím největším závodem traveltagů. Vítěz za půl roku od startu závodu nacestoval 82776km, v pořadí poslední do své ztráty o 82769km méně.
Nějaké další statistiky a mapky letošního GeoZávodu od radek-pol by se měly objevit zítra ve facebookové skupině Trackables CZ.
Co se organizace týče, bohužel se nepovedlo vše, tak jak bylo v plánu. Ne vždy byl čas na tvorbu týdenních aktualizací (z plánovaných 26ti jich bylo pouze dvacet, bez pomoci hráče Miky1 by jich bylo jenom šestnáct), ne všichni owneři výběrových eventů uhradili včas faktury za závodníky a CWG z výběrových eventů (konkrétně platba z Kdyně nedorazila dodnes) a na Terezínských hrách výběrový event taktéž nebyl (owneři megaeventu připravili druhý ročník jejich lokálního Kladenského závodu). Přes to se však teď zdá, že ten půlrok nějak rychle utekl.
GeoZávod 2015
Nastává otázka, jak to udělat příští rok?
Výběrové eventy by bylo vhodné zachovat, po letošní zkušenosti však zvažujeme platbu traveltagů a CWG předem při jejich objednání. Buď samotnými kačery, nebo ownery výběrových eventů (s tím, že jako letos by přebytky mohly být vraceny a byly by proplaceny nazpět).
Zároveň uvažujeme nad tím, že by se do GeoZávodu mohli zapojit i kačeři bez účasti na výběrových/startovacím eventu - buď zasláním traveltagu poštou k nám, nebo (jak tomu bylo již minulý rok) posláním po někom, nebo pouhým objednáním traveltagu který by putoval bez čehokoliv přidělaného (objednávajícímu kačerovi by tedy přišel pouze trackovací+aktivační kód e-mailem a samotný traveltag by putoval rovnou z výroby na startovací event). Otázkou pak je, zda by výběrové eventy měly význam (tedy vyjma ušetření na poštovném, možnosti zakoupení CWG, bodu a rozšíření informací o závodu prostřednictvím eventových listingů).
Vzhledem k nepravidelnému tvoření aktuálního pořadí je zároveň několik možností, jaké traveltagy do závodu příští rok zapojit:
- pouze nové traveltagy s motivem GeoZávodu. Určitě bychom se opět do stovky za kousek vešli, průběžné výsledky by tedy byly v reálném čase přímo na gc.com. Otázkou je, kolik hráčů by odradilo, že nemohou do závodu pustit jiný traveltag než ten GeoZávodní.
- pouze nové traveltagy jakéhokoliv motivu. I to by šlo. Listingy traveltagů by začínaly stejným názvem (například GeoZavod2015-...), díky čemuž by se dalo aktuální pořadí v reálném čase vyfiltrovat přímo na gc.com. Pokud se však najde někdo kdo dá stejnou předponu do názvu svého nezávodícího traveltagu, jsou pak výsledky nepoužitelné.
- staré i nové traveltagy různých motivů. Tak jako letos. V takovém případě by se však tvořilo průběžné pořadí opět ručně (tedy pouze to co je nacestované před startem závodu umí systém automaticky odečíst) a jelikož je jasné že by se do závodu zapojilo více kačerů než letos, ruční vypsání nacestovaných kilometrů všech závodníků by určitě trvalo někde dvě hodiny. V takovém případě by tedy bylo potřeba mít co největší počet dobrovolníků, kteří by si rozebrali jednotlivé týdny a vytvářeli soubory s aktuálním pořadím (dle startovacích čísel co řádek to počet km, zbytek už je práce na pět minut). Šel by do toho někdo?
Co s traveltagy teď?
Je několik možností, závisejících také na vyřešení předchozího odstavce.
První možnost je jasná již nyní. Pokud máte listingy ztracených traveltagů (ani nemusí být z GeoZávodu) které vám již k ničemu nejsou, můžete jejich kódy (tedy listingy formou adopce) prodat za zhruba 20kč kačerovi radek-pol. Kódy (čili i jejich listingy) budou použity pro výrobu nových traveltagů do projektu Cystic Fibrosis Awareness. V případě zájmu zbavit se listingů ztracených trackables a pomoci dobré věci jej tedy kontaktujte.
Neztracené traveltagy mohou putovat dále, s jakýmkoliv tématem v listingu, také již je možné vyslat jejich kopie. Pokud bude dostatek dobrovolníků a vyplní se poslední bod z minulého odstavce, pak si je také můžete nechat poslat k sobě a nechat je vypustit do dalšího ročníku GeoZávodu na příštím startovacím eventu.
Také by ve stejném případě bylo možné nechat dát kódy z vašich ztracených putovních předmětů na traveltagy s motivem GeoZávodu pro příští rok, čímž byste ušetřili za kód.
Nápady jsou jen a jen na vás.