Přejít na obsah


Fotka

Korektně udělaná virtuální lokace

wherigo

  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
2 odpovědí na toto téma

#1 alladjex

alladjex

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 9 příspěvků(y)

Publikováno 24 August 2015 - 14:09

Zdravím.

 

Připravuji WIGO cartridge. Hra začíná na virtuální půdě, kde hráč musí najít truhlu, odemknout ji a získat z ní věci, na jejichž základě pokračuje do terénu. (Prosím nemá jít o výkvět originality, ale o představení WIGO neznalým soudruhům ;] )

 

V současné chvíli mám vytvořenou zónu Půda, která má prostě nějaké souřadnice a v této zóně pracuji s postavami a věcmi. Existuje nějaký korektnější způsob jak s takovýmhle problémem pracovat?

Jak udělat zónu, která prostě nikde není, jen se ukazuje v lokacích?

Je možné zobracovat předměty, které nejsou v žádné zóně? (To mi nefungovalo, i když byl předmět "zobrazený", v playeru se nezobrazoval).

 

Za případné tipy díky.

 

@.


  • 0

#2 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1781 příspěvků(y)

Publikováno 24 August 2015 - 14:41

Jak udělat zónu, která prostě nikde není, jen se ukazuje v lokacích?

 

Asi úplně přesně nerozumím dotazu. Zóna, která nikde není, jen se ukazuje v lokacích, je dle mého názoru nonsense. Zóna je zónou právě proto, že má nějaké souřadnice.

 

Mám pocit, že tvůj dotaz spíš souvisí s tím dalším:

 

Je možné zobracovat předměty, které nejsou v žádné zóně? (To mi nefungovalo, i když byl předmět "zobrazený", v playeru se nezobrazoval).

 

Jednoduše řečeno - ano, jde to. Předmět může být buď nikde, nebo v zóně, nebo v inventáři hráče. Pokud není nikde, tak není nikde vidět. Pokud je v inventáři hráče, pak je vidět vždy, ale v jiné kategorii (Inventář, nikoliv ve Vidíte).

Pokud je předmět v zóně, může nastat několik variant, které se řídí nastavením parametru Zobrazit objekty u zóny:

  • Nikdy - objekty (věci nebo osoby) v zóně nebudou vidět nikdy, i když bude hráč v zóně.
  • Při vstupu - objekty budou vidět pouze v případě, že hráč do zóny vstoupí. Toto je automatické nastavení po založení zóny.
  • Při přiblížení - objekty budou vidět pouze v případě, že se hráč k zóně přiblíží - tj. bude k hranicím zóny blíže než je hodnota uvedená v parametru V blízkosti.
  • Vždy - objekty budou vidět vždy, když je zóna aktivní, hráč v ní nemusí být.

Ve všech případech platí, že zóna musí být aktivní, ale nemusí být viditelná.

Teoreticky by tedy pro tvůj dotazovaný případ šlo udělat jednu zónu někde úplně mimo, která nebude viditelná, ale bude aktivní, a bude mít nastaveno zobrazení objektů vždy. Pak vše, co bude v této zóně umístěno, bude vidět odkudkoliv. Pokud se však má významově jednat o věci, které má mít hráč u sebe, pak je lepší je přesunout do hráče a tím je umístit do jeho inventáře. Počet aktivních zón má omezení na jednotky (cca 6), takže tím by sis to zbytečně zmenšoval. Ale vždy záleží na povaze toho, čeho chceš docílit.


  • 5
„Normální je nepodvádět.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net

#3 alladjex

alladjex

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 9 příspěvků(y)

Publikováno 24 August 2015 - 20:28

To s těmi předměty zkusím. Nenapadlo mě, že by předměty mohli být vidět i když budou v nezobrazované byť aktivní zóně. Rozdíl mezi tím co vidím a tím co mám u sebe je podle mě příběhově dost zásadní. Například hráč prohledává hromadu hnoje aby našel hroudu zlata. Dávat hromadu hnoje do jeho inventáře mi přijde divné.

 

Pokud mi bude fungovat ta skrytá zóna, tak "zónu půda", která je jen myšlená můžu zrušit a dát ji jen do popisu. Každopádně děkuju za tip.


  • 0





Také označené jedním nebo více z těchto klíčových slov:wherigo

2 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 2 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama