Já jsem slyšel prodavače, jak nějakému známému nedoporučoval nabíjecí alkaliky, že změnou tlaku při nabíjení může povolit těsnění a pak vytečou, doslova říkal, že na stole to udělá flek 20cm v průměru. A že často vytečou až nějakou chvíli po nabití, takže do přístroje. Bál bych se jich, o NiMH jsem tohle nikdy neslyšel.
#1142
Publikováno 27 květen 2015 - 8:58
panasonic infinium naprosto v pohodě do všeho mimo foťáku. Ten není schopen fungovat na žádné nabíjecí baterie. A základ je používat nabíječku které plní každký monočlánek zvlášť
#1143
Publikováno 27 květen 2015 - 13:57
nabíječku používám IPCL,je to k nezaplacení když člověk může nabíjet jen jeden článek,dnes je v modě vše dělat na 3 baterky.
Baterky mám klasiku nabíjecí Sanyo 2 700 (70 kč za kus) a zkusil jsem i Enelopky 2 000.Rozdíl vidím v tom,že ty Enelopky mají menší kapacitu,jinak Sanyo jsem tahal v batohu 3 měsíce a po té době normálně fungovali.Takže to samovybíjení nebude tak hrozný.Přes léto jsou v provozu neustále,přes zimu je nechám 2x vybít a nabít a mám kousky staré 6 let a pořád drží.Nějak nevidím význam si koupit Enelopky a pak je strčit do šuplíku a po půl roce je vytáhnout a kochat se tím,že stále drží.Při běžném provozu baterky déle jak měsíc neleží.
Dobrý krám na toto je Omnitron na Praze 8,v podstatě jinam nechodím.
#1144
Publikováno 27 květen 2015 - 14:47
Vtip je v tom, ze kdyz vytahnes ty Sanyo 2700 po tydnu z batohu, tak je v nich mene energie, nez kdyz vytahnes ty zdanlive slabsi Eneloopy...
Eneloopy maji navic:
- vetsi zivotnost (vice cyklu)
- mnohem lepe snasi mrazy (bezna provozni teplota u poslednich Eneloopu je od -20°C)
- maji mensi vnitrni odpor (jsou schopny dodat spickove vetsi proud)
- maji o trochu vetsi napeti (trva to o neco dele, nez spadne napeti pod hranici, kdy se zarizeni vypne)
- maji strmejsi vybijeci charakteristiku (dele to trva, nez zacne padat napeti na konci vybijeni)
Uvedom si, ze Eneloopy v principu nejsou nic jineho, nez zase jen obycejne NiMH baterky... jen jaksi kvalitneji vyrobene za pomoci mnohem kvalitnejsiho materialu.
#1145
Publikováno 27 květen 2015 - 14:47
Ehm... jestlisenepletu, Sanyo jsou Eneloopy.
...a neberte se tak vážně!
CITECKA Team: Pet a Čita a psice Miki von Mikolas
#1146
Publikováno 27 květen 2015 - 14:52
No, jeslti to chces brat do puntiku, tak Sanyo...uz neni. Uz je to Panasonic.
#1147
Publikováno 27 květen 2015 - 16:01
Joha, dobře... já jako chtěl říct, že budou-li od stejného výrobce, mohly by být stejně kvalitně udělaný.
Tento příspěvek byl upraven od Citecka: 27 květen 2015 - 16:01
...a neberte se tak vážně!
CITECKA Team: Pet a Čita a psice Miki von Mikolas
#1148
Publikováno 27 květen 2015 - 16:23
Jenze tady nejde o to, jeslti je vyrobce lempl, nebo ne. Vyrobce je stejny, jak jsi podotknul. Ale i pres to se dva produkty mohou od sebe lisit - zalezi na tom, k jakym parametrum smeruje.
Byla doba, kdy se kazdy vyrobce snazil o co nejvetsi kapacitu. Jenze to cislo na papire neni vsechno. Cim vetsi kapacita, tim horsi byly ostatni vlastnosti te baterky. Zkracovala se zivotnost, zvysovalo se samovybijeni... proste bylo to tlacene az na doraz, na same hranice pouzitelne technologie. Uz to dal proste neslo.
A tak si jednoho dne u Sanya rekli, ze takhle to dal nejde, ze na to zkusi jit jinak. Ze zkusi pouzit jeste lepsi materialy a jeste lepsi vyrobni technologii, aby zlepsili parametry akumulatoru. Ale za techto podminek uz nedokazali dosahnout na stejne maximalni kapacity. neco za neco. A tak vznikl Eneloop.
Koho to zajima, v cem technologicky lisi Eneloop, a umi anglicky, doporucuji hodit oko sem: http://www.eneloop.e...-discharge.html
#1149
Publikováno 27 květen 2015 - 18:47
Jedině akumulátory Sanyo/ Panasonic Eneloop - černá verze a 18650 též Panasonic ... nic jiného nemá smysl
Nabíječka no na Trust nebo co a uni Soshine H2-V2 - je i do auta
Tento příspěvek byl upraven od StuntJ: 27 květen 2015 - 18:48
#1150
Publikováno 28 květen 2015 - 22:25
No,mám právě oba typy baterek a můžu porovnávat.Právě konkrétně v GPS.Zatímco enelopky vydrželi zhruba 5 hodin,klasika sanyo kolem 8 hodin.Na enelopkách jsem četl kolem 500 cyklů,sanyo 1 000.A když porovnám ceny .......před 2 roky 70 kč za kus,teď enelopky 4ks za 450.Pravda,kapacita enelopek se zvedla na 2 500,ale kdybych si mohl vybrat...poměr cena výkon.....
#1151
Publikováno 28 květen 2015 - 22:42
A prosim, co ze to mas za zravou gps?
#1152
Publikováno 29 květen 2015 - 7:38
Jak které Eneloopy. Ty 2500mAh měly opravdu psáno 500. Ale nabíjíš je obden? Pak by to byly tak 3 roky. Podle mě je to nesmysl, baterky stejně odejdou časem, navíc záleží na tom jak hluboko je vybíjíš, jakým režimem je nabíjíš a stejně ta životnost znamená jen to, že se jejich kapacita nějak podstatně zmenší. Tj. když půjdeš na výdrž, vyjde ti kapacita menší (budou dříve vybité), když budeš sledovat použitelnost až do doby kdy nepůjdou vůbec smysluplně nabít, bude životnost mnohem delší. Skutečná životnost se v reálných podmínkách vůbec nedá vyzkoušet.
#1153
Publikováno 29 květen 2015 - 8:10
Ale PanMuf v drivejsim prispevku psal o Eneloopech 2000...
Jinak pokles kapacity neni nic dramatickeho, horsi je zvetseni vnitrniho odporu.
#1154
Publikováno 29 květen 2015 - 8:10
Hele, používám ještě nějaké baterie, které jsem koupil se svojí první GPS, takže jsou zhruba 10 let staré. Pokud je čerstvě vyndám z nabiječky, tak se dají používat a kapacita je určitě více, než výše zmiňované 4 hodiny. A eneloopy to určitě nejsou :-)
Počet nabíjecích cyklů nesleduji, ale poslední roky důsledně používám nabíjení v cyklu vybij a pak nabij.
Nové baterie, když už kupuju, tak jedině eneloopy, ale výrobce moc neřeším, Ty dvě sady 4*AAA a 4*AA, co jsem měl přibalené u nabiječky, jsou zhruba stejné, jako černé Sanyo.
Miroslav Kolombo, k.t.
Garmin Oregon 600
N50 45.701 E015 05.508
ICQ: 343-044-770
kolombo@kolombo.cz
#1155
Publikováno 29 květen 2015 - 8:24
Prave proto mne zajimalo, o jakou navigaci se jedna...
Obycejne Eneloopy v eTrex30 jsem menil tak jednou za tydenni dovolenou. (tedy vydrz odhadem tak tri-ctyri dny.)
Oproti tomu takovy Oregon600, ktery je dosti nenazrany, a navic ho pouzivam i jako autonavigaci, takze po celou dobu jizdy sviti displejem, tak mi na tytez baterky vydrzi tak den a pul.
Pochopitelne nemyslim den jako non-stop, ale ze proste rano po snidani vyrazime na vylet, a vratime se nejak na veceri.
Co to mate za GPSky, ze to vydrzi jen par hodin?
#1156
Publikováno 29 květen 2015 - 10:49
Prave proto mne zajimalo, o jakou navigaci se jedna...
Obycejne Eneloopy v eTrex30 jsem menil tak jednou za tydenni dovolenou. (tedy vydrz odhadem tak tri-ctyri dny.)
Oproti tomu takovy Oregon600, ktery je dosti nenazrany, a navic ho pouzivam i jako autonavigaci, takze po celou dobu jizdy sviti displejem, tak mi na tytez baterky vydrzi tak den a pul.
Pochopitelne nemyslim den jako non-stop, ale ze proste rano po snidani vyrazime na vylet, a vratime se nejak na veceri.
Co to mate za GPSky, ze to vydrzi jen par hodin?
No já nevím, používám Oregon 650 a výdrž mám tak 6 hodin...
#1157
Publikováno 29 květen 2015 - 11:06
...neustaleho zirani na rozsviceny displej?
#1158
Publikováno 29 květen 2015 - 11:38
Já mám Oregon 550 a při běžném kešování/turistice vydrží tak den a půl. Při velmi intenzivním kešování, od keše ke keši a skoro furt čumím do displeje zdechne někdy odpoledne, takže tak po 8mi hodinách.
Hodně záleží na nastavení, vypínání displeje a intenzitě podsvícení.
#1159
Publikováno 29 květen 2015 - 13:30
K tomu vybíjení a nabíjení - to je otázka do diskuse, která nemá řešení. Nejvíc by o tom asi věděl výrobce baterií, který má k dispozici rozsáhlé testy za různých podmínek. Obecně ale většině baterií škodí hluboké vybíjení. A naopak, výrazně se jim prodlužuje životnost, když jsou ihned po částečném vybití dobíjeny. Je další otázka, jak moc jim svědčí rychlonabíjení. Když je vyndavám z nabíječky horké, pochybuju, že jim to svědčí. Paměťový efekt se při vhodném režimu nabíjení neuplatní, to by nemohly lítat satelity, které určitě tyto akumulátory používaly a které jsou polovinu obletu ve stínu, tj. baterie se neustále nabíjí a vybíjí a nesmí dojít nadoraz, takže je předimenzovaná. Řekl bych, že za paměťový efekt se schovává skutečnost, že pokud se baterie nabije velmi rychle, nabíječka nepozná včas konec a přebíjí a tím baterii ničí. On ten -delta pokles je s největší pravděpodobností důsledek ohřívání, nebo s tím nějak jinak fyzikálně souvisí, při pomalém nabíjení se neprojeví, tj. při malém proudu nabíječka vůbec nemusí poznat konec a přebíjet může taky.
Prostě pokud neřešíme kosmický program, kupujme baterky, co vyhovují, nabíječky taky a akumulátory berme jako spotřební zboží. Nikdo jich nekupuje tolik, aby jeho zkušenosti vydaly na statistiku.
#1160
Publikováno 29 květen 2015 - 13:38
O600 má větší spotřebu, než předchozí generace Oregonů. Když dám ráno do GPS nové baterie, tak odpoledne musím dát další pár. Podsvícení prakticky nepoužívám, pokud tedy není tma.
Miroslav Kolombo, k.t.
Garmin Oregon 600
N50 45.701 E015 05.508
ICQ: 343-044-770
kolombo@kolombo.cz
Také označené jedním nebo více z těchto klíčových slov:garmin, doporučení
Geocaching →
Poradna →
Doporučení trasy s keší v Českém RájiZaloženo od lemrousek , 30 bře 2024 doporučení |
|
|
||
Geocaching →
Oznámení →
Vzpomínka na Vánoce 2023 ANEB vánoční sérieZaloženo od Adamabella , 29 pro 2023 doporučení |
|
|
||
Geocaching →
Oznámení →
ZOO adamabellaZaloženo od Adamabella , 14 zář 2023 doporučení, gc.cz |
|
|
||
Geocaching →
Cache - obecná diskuze →
Série kolem Jezevčího vrchuZaloženo od Adamabella , 04 srp 2023 doporučení |
|
|
||
Hardware a software →
Garmin →
eTrex SEZaloženo od hkstaripraha , 14 bře 2023 garmin |
|
|
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 2 návštěvníků 0 anonymních uživatelů