Přejít na obsah


Fotka

Baterie best of

garmin doporučení

  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
1412 odpovědí na toto téma

#141 S474N

S474N

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 6 522 příspěvků(y)

Publikováno 03 prosinec 2009 - 21:40

Tak jsem objel celkem 5 pobocek Lidl a ani tuk, respektive ve vsech pouze 9V clanky (v jednom i AAA a v jednom i C, ale AA nikoliv).
  • 0

#142 Colonel74

Colonel74

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 637 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 11:32

V Jicine otevirali Planeo elektro a v akci meli baleni ctyr kusu za 198, nevim, jestli to jeste maji, nebo jestli to meli i jidne.

S474N napsal/a:
Colonel74: a ty Sanyo si koupil kde?


  • 0
Proud member of Quick Georesponse Team

#143 akryx

akryx

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 994 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 12:37

S474N napsal/a:
akryx: takze si radeji koupis shit jenom proto, ze vychazi na jeden kus levneji? Bezne nakupujes i ostatni veci u vetvi? To je podle me zvracena logika. Navic podle me je na vic nez tech 2Ah nerefreshnes, ale uvidis sam.


To ne, ale chtel jsem je za tu cenu zkusit. Pokud nepujdou nahoru, pujdou z domu a vymenim je za overene...
  • 0

Zanikle vesnice/obce
KML soubor pro zobrazeni v maps.google.com nebo Google Earth


http://


#144 jakubkencl

jakubkencl

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 13:00

Tak jsem provedl první cyklus u LIDL AAA 2500 mAh a bylo naládováno +/- 2430 mAh, což mi přijde jako velice slušný výsledek, zvláště pak, kdy se jednotlivé kusy nelišily o více jak cca 2% . Dneska nacpu do nabíječky ty malé AAA a uvidíme co to ukáže.
  • 0

#145 bodlak

bodlak

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 905 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 14:39

jakubkencl napsal/a:
Tak jsem provedl první cyklus u LIDL AAA 2500 mAh a bylo naládováno +/- 2430 mAh, což mi přijde jako velice slušný výsledek, zvláště pak, kdy se jednotlivé kusy nelišily o více jak cca 2% . Dneska nacpu do nabíječky ty malé AAA a uvidíme co to ukáže.

AAA 2500 je asi chyba ;)
Nicméně kapacita není jediný důležitý parametr. Zaměř se i na vnitřní odpor a samovybíjení.
  • 0

#146 KaMo_cz

KaMo_cz

    starej member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 103 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 16:41

koukám, že tady stále objevujete ameriku a porovnáváte neporovnatelné já baterie vyřešil dávno (to jsem ještě nekešoval, ale pouze fotil) nákupem varty 15min nabíječky spolu s 4x AA2500 a dokoupil jsem si ještě další sady AA2700. veškerý gp, sanya apod. šly do nebezpečného odpadu. nabíjení 1/2 dne je silně nepraktické až nepoužitelné, výdrž rovna, spíš horší než varta. takže co dál řešit? ps: mám tu druhou generaci, která už nevyžaduje spec. baterie
  • 0

#147 S474N

S474N

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 6 522 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 16:57

O te jsem cetl taky, ovsem kdyz jsem videl ty proudy (Charge currents AAA 3000 mA, AA 7500 mA) tak jsem se docela zhrozil. To, ze je tam teplotni cidlo je pekne, ale osobne bych tomu moc neveril. Ma nekdo dlouhodobejsi zkusenosti?
  • 0

#148 KaMo_cz

KaMo_cz

    starej member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 103 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 17:11

S474N napsal/a:
O te jsem cetl taky, ovsem kdyz jsem videl ty proudy (Charge currents
AAA 3000 mA, AA 7500 mA) tak jsem se docela zhrozil. To, ze je tam teplotni cidlo je pekne, ale osobne bych tomu moc neveril.

Ma nekdo dlouhodobejsi zkusenosti?

co je podle tebe dlouhodobější zkušenost?
1. generace - od r.2006 = 4 sezóny
2. generace - 1,5 sezóny

vykašli se na teorii o proudech, opravdu jim to funguje. 4x2700 vytřískané z blesku mám v autě do 15min nabité na plnou kapacitu a zas fotím jak zběsilej.
ráno zapnu oregona, nasadím na řidítka kola a jedu na celý den, nechám se navigovat do cíle, u toho odlovím kešku, zaznamenávám trasu, když jsem v hospůdce, tak to stále běží a takhle to jde až do večera.
ano, je to trochu dražší, ale to byla počáteční investice. nyní mám 2 sady po 4ks (pro blesk) a s tím žiju celou dobu a nikdy mě to nevypeklo ani když jsem byl 14 dní v pyrenejích po kempech.
  • 0

#149 S474N

S474N

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 6 522 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 17:15

KaMo_cz: a zkusenosti mas se clanky VARTA nebo i jinymi?
  • 0

#150 KaMo_cz

KaMo_cz

    starej member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 103 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 17:47

používám už jen varta 2500 a 2700
dřív jsem do toho cpal i "staré" gp a sanya co jsem měl spolu pro 1/2dení nabíječku, ale elektronika 15minutovky je vyhodila jako vadné.
je pravda, že už nějakou dobu běhaly, ale ne zas tak dlouho a tolik cyklů. prostě v porovnání s vartou rozdíl několika tříd.

používám toto: http://www.peco.cz/eshop/i-2882/ - 2.gen., autoadaptér a 4 baterky (e-shop pouze orientační)
  • 0

#151 S474N

S474N

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 6 522 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 18:08

Projdu si o tom jeste dalsi fora. Zajimave, ze to treba neresi modelari, fotografove atd. Vsude se doporucuji SANYO 2700 a IPC-1. BTW jaky je poznatelny rozdil mezi 1st a 2nd generaci?
  • 0

#152 KaMo_cz

KaMo_cz

    starej member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 103 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 18:34

S474N napsal/a:
Projdu si o tom jeste dalsi fora. Zajimave, ze to treba neresi modelari, fotografove atd. Vsude se doporucuji SANYO 2700 a IPC-1.

BTW jaky je poznatelny rozdil mezi 1st a 2nd generaci?

- modeláři mají jiné nároky na baterie nežli kačer či fotograf, používají spíše bloky
- já netvrdím, že toto sanyo je špatné, ale prostě nyní používám svoje prověřené :)

podstatný rozdíl je v použitelnosti baterií při 15min nabíjení.
1st za 15min nabila pouze spešl varty s proužkem, jinak nabíjení trvalo xy hodin
2nd za 15 min nabije už skoro vše, jsou tam vyjmenované typy (gp a sanyo funguje). dále je lépe vyřešena elektronika. každopádně kupovat tutot verzi viz odkaz níž

ps: možná bys nejlepších výsledků dosáhl 15m nabíječka + sanyo baterie, ale já nemám důvod takto experimentovat
  • 0

#153 S474N

S474N

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 6 522 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 18:56

Co je mi zvlastni, ze Alza i CZC je stahla z nabidky a nikde se o nich moc nepise. Cekal bych treba nejake zahranicni testy apod.
  • 0

#154 Kvety

Kvety

    Lezec

  • Members
  • PipPipPip
  • 365 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 19:24

S474N: Ahoj, koukám že jsi v tomto fóru docela akční, nechce se mi číst všech 8 stránek, jaké baterie by jsi doporučil? (samozřejmě co nejdéle vydrží, s relativně snesitelnou cenou). Děkuji za odpvěď
  • 0

#155 S474N

S474N

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 6 522 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 19:33

Kvety: no dle me zatim Sanyo 2700 mAh, ale ted "prozkoumavam" ty Varty.
  • 0

#156 Kvety

Kvety

    Lezec

  • Members
  • PipPipPip
  • 365 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 20:20

Dobrá díky, tak si počkám na výsledek :D
  • 0

#157 S474N

S474N

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 6 522 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 20:24

Kvety: ale asi to odpiskam. Mam pomerne cerstve nabijecku IPC-1 a jelikoz netlacim na cas nabijeni aneb i kdyz jdu ven, tak mam s sebou nahradnich stejne 8 AA clanku, tak si urcite Vartu kupovat nebudu. A pres noc mi nabije IPC-1 jakykoliv clanek spolehlive (vybijim 350mA a nabijim 700mA).
  • 0

#158 Kvety

Kvety

    Lezec

  • Members
  • PipPipPip
  • 365 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 20:56

No nevím jestli bych se měl řídit nabíječkou? Zatím mi všechny baterky přes noc taky nabila, tak pokud říkáš, že jsou dobré, koupím je. Nyní chodím s jedním párem bateríí 2700mAh a do rezervy vždy nějaké kvalitní 4 články (kvalitní beru podle toho, že jsou drahé :D). Tak si přikoupím 4 ks podle tvého tipu a myslím že bude dostatek. Jen mě napadá, jak je to s baterkama, když jí třeba roka půl nepoužiju? Bude i potom funkční? Nemyslím nabytá, to jí klidně nabyju, ale jestli bude použitelná se stejnou kapacitou.
  • 0

#159 bertlak

bertlak

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 286 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 21:57

S474N napsal/a:
Kvety: ale asi to odpiskam. Mam pomerne cerstve nabijecku IPC-1 a jelikoz netlacim na cas nabijeni ...


Ty proudy u nabíječky Varta jsou opravdu šílené. 8 A je pecka i pro méně kapacitní autobaterie :o! IPC-1 umí při nabíjení dvojice článků 1800 mA. Dvě zcela vybité AA o kapacitě 2700 mAh nabije v čase hodně pod dvě hodiny a to je pro běžné účely podle mého názoru dostačující. Pokud se týče ultra rychlého nabíjení do 15 min, docela by mě zajímal názor odborníka elektro. Přispěje někdo takový do naší diskuse ;)? Já si myslím, že 0,3C nabíjecí proud je optimum pro všechny články a rozhodně se tím nic nezkazí. Jak se říká spěchej pomalu...

odkaz pro nadšence:

http://forum.fotonma...p?showtopic=130
  • 0

#160 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 14 534 příspěvků(y)

Publikováno 04 prosinec 2009 - 22:34

Ne ze bych se povazoval za velkeho dbornika, ale muj obor to je. ;) Takze budu rad, kdyz mne treba nekdo doplni. Nabijeci proudy se udavaji vetsinou dva. Maximalni, a pak proud, kterym muze byt clanek nabijeny trvale. U dnesnich clanku totiz neni problem do nich pumpovat pomerne velke proudy, ale je treba peclive hlidat, aby se clanek neprebijel a neprehrival. S teplotou ve clanku roste jeho vnitrni tlak, a ten clanek nici. Cim mensi proud, tim mene se bude clanek zahrivat. A az je ten proud dostatecne maly tak, ze jim muze byt clanek nabijen trvale, aniz by hrozilo jeho poskozeni, dostaneme ten bezpecny nabijeci proud. Absolutni hodnoty techto proudu jsou casto v prime umere s kapacitou clanku, proto se tak casto i vyjadruji. mejme tedy promennou C (je to jen nazev promenne, neni to jednotka!), za jehoz hodnotu si dosadte kapacitu clanku v mAh. Pak onen bezpecny nabijeci proud je obvykle vyjadren jako 0.1 * C (vysledek je proud v mA). Proto levne nabijecky maji takoveto nizke proudy, protoze kdyz nehlidaji nabiti ani cas, nevadi to, mohou to do clanku pumpovat trvale. proto je obvykly nejnizsi nabijeci proud 200mA. Naopak maximalni nabijeci proud je u NiMH akumulatoru pomerne velky, v dnesni dobe lze uz videt i hodnoty jako 1 * C, uz jsem videl i 1.6 * C. Tedy zjednodusene receno, nejakych par amper by nemelo byt problem. Zminenych 8A je ale i na tohle uz dost hodne. Osobne nad amper chodim nerad, clanky uz pak dost hreji, a prilis vysoka teplota prokazatelne clanky nici. Navic chytrejsi nabijecky teplotu hlidaji a nabijeni prerusi, dokud clanky zase nevychladnou. Tim se doba nabijeni zase prodluzuje.
  • 0





Také označené jedním nebo více z těchto klíčových slov:garmin, doporučení

2 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 2 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama