Romane, k ty matematice - na zdravce jsme ji meli jen do tretaku (a pridel hodin se postupne snizoval), takze neco jako faktorial se k nam nemelo sanci dostat. Takze bohuzel za to ne vzdycky muze dana osoba Mne to treba zpusobilo, ze jsem misto na biomedicinu sla "jenom" dal na sestru...
Máš pravdu, že trochu záleží na tom, jaký má člověk vztah k matice. Já kdysi na základce jezdil na matematické olympiády a tak mě matika bavila a tak jsem hltal, co nám učitel říkal... I když dnes mi je to občas při řešení některých mysterek spíše na obtíž, protože hledám logické postupy a nemůžu najít to, co mi přijde překombinované, nebo právě "dětské".
Já jsem tedy absolvent matfyzu, takže k matematice rozhodně odpor nemám a na něco jako faktoriál si matně vzpomínám, přesto považuji používání jiných operací než sčítání, odčítání, násobení a dělení ve výpočtech souřadnic za zbytečné, a to bez ohledu na to, že faktoriál je de facto zakuklené násobení (s výjimkou keší tematicky zaměřených na pokročilou matematiku).
Osobně mi to přišlo v této mysterce jako "další vrstva" kačerova trápení, takže to tam má právě autor schválně... Plně chápu u podobných funkcí při multinkách v terénu (stejně jako když tam jsou mocniny, kdo v GPSce ví, jestli u A3 myslí autor A x 3 nebo A na třetí). Tam to taky nepatří, do multin patří max. +, -, x (max / ). A to ještě s tím počítáním co možná nejméně. Své nové multiny zakládám tak, aby byly pokud možno co nejjednodušší (přijdeš, najdeš souřadnice, případně + - = výsledek).
Proto mi přijde divné, že člověk, který nemá problém s geometrickou řadou má problém s faktorialem. To mi přijde trochu jako selhání výuky matematiky.
no já nevím, ale tajemství faktoriálu nám bylo odhaleno někdy na druhém stupni základní školy...
Bez rozmyšlení bych řekl to samé, ale když jsem se podíval do osnov, tak jsem zjistil, že je až ve čtvrťáku na gymplu! Historické osnovy se mi v rychlosti dohledat nepodařilo, tak kdysi byl třeba dříve, ale jak jsem tu psal, považoval jsem to za základní znalosti matiky! :-(