Podle mého názoru je hlavní příčinou tohoto problému samotný GS a jeho obchodní model, který zvolil. Je naprostý nesmysl, aby BM přes aplikaci (API) nemohl dělat věci, které přes webové rozhraní dělat může. Když se přihlásí přes web, tak BM nemá žádné omezení v počtu a typu zobrazených keší, dokonce může logovat i PM keše, pokud se nějak dostane k logovací adrese, zatímco přes aplikaci má spoustu nesmyslných omezení.
Já chápu, že GS chce, aby mu co nejvíc lidí platilo PM, a vůbec mu to nezazlívám, má s provozem GC nemalé náklady. Jen si myslím, že zvolil špatný způsob, jak k tomu lidi nutit. Především by mělo platit, že co BM může přes webové rozhraní, to by mu mělo být umožněno i přes aplikaci. A naopak — stejná omezení pro BM jak přes web, tak přes aplikaci. Tím by padla většina „nelegálního“ použití c:geo a podobných aplikací. Protože by ani přes načítání a parsování webových stránek nebylo možné obejít omezení BM.
Lákat na zaplacení PM by měl GS podle mého názoru jinými cestami. Např. omezením počtu přiložených obrázků k logu — BM jeden (aby bylo možno splnit podmínky některých keší), PM neomezeně. Nebo tím, že BM nebude moci PM keše vůbec logovat, a to ani v případě, že ji našel jako součást skupiny PM kačerů (a takové logy by se mohly oprávněně mazat). A možná i nějakým limitem na počet zalogovaných FI v rámci dne / měsíce.
A taky by možná nebylo od věci zavést aspoň víc úrovní členství: Po dobu 1 měsíce na vyzkoušení plné PM, poté automatické převedení na BM, které bude mít poměrně silná omezení, a pak dvě úrovně, jednu na úrovni současného PM s plnými výhodami a jednu mezi, která by byla výrazně levnější a měla mírnější omezení.
Ale to tady my v diskuzi nijak nerozetneme, to je výhradně na GS. Těžko říct, jestli je tohle nikdy nenapadlo, nebo je to napadlo a nepřišlo jim to jako zajímavé. Ale dokud bude disproporce mezi tím, co může BM přes web a co přes aplikaci, tak tenhle problém nezmizí.