JOJ...presnost 2 metry (Legend)
#1
Publikováno 25 May 2007 - 15:27
#2
Publikováno 25 May 2007 - 15:39
Jj, také jsem na to nedávno koukal jak blázen []
Ta "D" jsou podle mne informace, že k těm satelitům GPS přijala i WAAS data... Je to částečně popsáno v anglickém manuálu. Český preventivně mlčí [:@]
#3
Publikováno 25 May 2007 - 16:12
Jarous1:
Jj, také jsem na to nedávno koukal jak blázen []
Ta "D" jsou podle mne informace, že k těm satelitům GPS přijala i WAAS data... Je to částečně popsáno v anglickém manuálu. Český preventivně mlčí [:@]
Jojo. Ta "D" opravdu znamenaji, ze gpska prijima a aplikuje na vypocty jeste korekcni data z WAAS... v Evrope tedy spis z EGNOS. Je potreba mit dobry vyhled na jih, protoze satelity jsou na geostacionarnich drahach nad rovnikem. Jeste bych jenom upozornil, ze presnosti uvedene na displeji nejde slepe duverovat a je potreba tohle cislo vzdycky brat s jistou rezervou
#4
Publikováno 25 May 2007 - 16:27
#5
Publikováno 25 May 2007 - 18:14
#6
Publikováno 25 May 2007 - 18:53
ja-prvy: Paaani pani D znamena prijem diferencneho GPS signalu zvaneho aj ako DGPS ktory je vysielany z pozemnych stanic. Casto sa pouziva na komercne ucely, napriklad pri oficialnom mapovani oblasti nejakeho terenu, ale este castejsie sa objavuje v okoli letisk, pravdepodobne kvoli navigacii lietadiel. Mne osobne ukazoval gpsmap 76s v okoli piestanskeho letiska 1.9m Ale kedze ma 76tka trochu obsiahlejsi displej namiesto klasickeho tusim "3D navigace" to pisalo "Diferencni"
V tomto pripade bohuzel "nene". Diferencni ano, ale pozemni pravdepodobne ne. Bezne pozemni stanice vysilajici lokalni diferencni korekce vysilaji uplne jiny signal na jinem kmitoctu a GPSka by musela mit jeste pripojeny specialni prijimac (pro nej mimochodem je v nastaveni "interface" moznost RTCM In). Tolik k DGPS pouzivanemu pri mapovani. Existuji ale opravdu i systemy oznacovane jako GBAS popripade LAAS. Jejich vysilace mohou fungovat i jako zdroj zamerovaciho signalu GPS (tzv. pseudolity) a opravdu by mely byt umistovany hlavne na letistich kvuli navigaci letadel. Nejsem si ale vubec jist, jak je to s datovou casti signalu a jestli by ho bezna GPS byla schopna zpracovat a uz vubec, jestli tento system je pouzivan na letisti v Piestanech. Spis verim tomu, ze slo o signal z druzic EGNOSu. Pozna se to nejlepe tak, ze krome pismen "D" na displeji objevi take prijem ze satelitu cislo 33 nebo 39, casem take 37.
edit: Tak jeste doplneni... i LAAS systemy vysilaji korekce v prvni rade na VKV a mam za to, ze zatim nejsou pri letecke navigaci bezne pouzivany.
#7
Publikováno 28 May 2007 - 16:09
#8
Publikováno 28 May 2007 - 16:53
alkes:
...LAAS systemy vysilaji korekce v prvni rade na VKV...
Naprosto správně, jde už vlastně o VHF pásmo (jsou vysílány v pásmu 330MHz) a nelze je běžně (bez datového modemu) přijímat. Navíc jde jen o lokální vysílače (LAAS - Local Area Augmentation System) v okolí větších letišť. Symbol D ve sloupci satelitu u Legenda opravdu informuje o příjmu WAAS (Wide Area Augmentation System) dat z geostacionární družice.
Vyčerpávající informace najdete na TÉTO ADRESE ...
#9
Publikováno 30 May 2007 - 1:13
Dáin & Olík: ja to s Legendem C vytahl jednoudokonce na 1m [] ale jinak ma pravdu alkes, tahle presnost uz jetrosku vymyslena. neni technicky mozne takovehle presnosti stemito turistickymi gpskami dosahnout.
Myslim,ze je to cislo dane geometrickou "kvalitou" signalu, t.j. tim, jakdobre nebo spatne jsou druzice rozmisteny vuci vam na obloze. pokuduvidite treba 4 druzice nekde na jiznim obzoru, tak je presnostzamereni podstatne horsi, nez pokud budou pekne rozmisteny kolem dokola
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů